Bildtema: Swebus Renaultbussar på servicelinjer i södra Storstockholm 2004

Startat av Mikael T Nilsson, 07 december 2011, 14:17:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

År 2004 var Swebus entreprenör för många av SL:s dåvarande servicelinjer. Här kommer några bilder från den tiden.

Först Swebus 5300 på den ena av Södertäljes servicelinjer, 769...

... och sedan Swebus 5099 på den andra, 768.

Vi rör oss norrut och stannar till i Huddinge där dåvarande servicelinje 734 trafikerades av Swebus 4826.

Enligt mina anteckningar var alla de servicelinjebussar som Swebus trafikerade i Söderort och Huddinge 2004 stationerade i Tyresödepån.

Swebus 4829 på servicelinjen i Kärrtorp, 105...

...och Swebus 5800 på servicelinjen i Gubbängen, 103. Jag antar att denna vagn var en lånebuss eller demovagn som endast tillfälligt var stationerad i Tyresö.

Jag tror aldrig att denna vagn blev SL-röd.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 december 2011, 14:17:26 PM

...och Swebus 5800 på servicelinjen i Gubbängen, 103. Jag antar att denna vagn var en lånebuss eller demovagn som endast tillfälligt var stationerad i Tyresö.

Jag tror aldrig att denna vagn blev SL-röd.

Gissar att bildtexten är fel? :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael Ringmarck

Finfina bilder  :) Jag visste inte att Swebus körde så många av dessa linjer på södra sidan stan. Bromma hade ett tag 3 st bussar av denna typ...minns inte numren exakt men 4711 och 5202 var nog två av dem. Minns särskilt hur mycket inredningen skramlade :P Jag skulle alla gånger föredra de VanHool Buster-bussar som fanns några år tidigare...dock inte så populära bland övriga förare  :P

Första och sista bilden har av misstag fått 2011 som årtal.

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 07 december 2011, 14:50:33 PM
Gissar att bildtexten är fel? :)

Ja, typiskt. Allt går av bara farten :-)
2004 ska det vara.
Citat från: Mrbuss skrivet 07 december 2011, 15:20:12 PM
Finfina bilder  :) Jag visste inte att Swebus körde så många av dessa linjer på södra sidan stan. Bromma hade ett tag 3 st bussar av denna typ...minns inte numren exakt men 4711 och 5202 var nog två av dem. Minns särskilt hur mycket inredningen skramlade :P Jag skulle alla gånger föredra de VanHool Buster-bussar som fanns några år tidigare...dock inte så populära bland övriga förare  :P

Första och sista bilden har av misstag fått 2011 som årtal.

Kul att du uppskattade bilderna  :)

Har en bild på 5708 på servicelinjen i Hässelby, så även denna vagn kan läggas till listan över servicelinjebussar hos Bromma.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.