Nytt och fräscht till Gävle

Startat av Martin Maltkvist, 04 december 2011, 21:21:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Sedan en tid tillbaka är Gävles yngsta bussförare i aktiv tjänst och för ovanlighetens skull rör det sig om en ung tjej som sökt sig till bussföraryrket.
Gävles yngsta bussförare
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Ida skriver också i Bussnack. Hon får själv avslöja sin signatur om hon vill men det är inte så svårt att känna igen henne på hennes avatar.

Hur som helst: mycket trevligt och jag ber att få önska Ida fortsatt lycka till som bussförare.

enjoyable

Mustman

Hoppas vi får läsa hur livet som bussförare är enligt Ida här på forumet

bisquit

Härligt! Behövs fler unga infödda Nordbor i yrket. Som inte bara ser det som ett jobb! Utan lite av en livsstil.
Gör att man själv blir mer inspirerad till att ta busskortet inom sinom tid. Tyvärr är det ju så pass dyrt att ta det. Med tanke på att jag har ett fast jobb och då tyvärr inte kan få bidrag för det. Men om någon har tips och idéer hur man kan gå tillväga, så säg bara till. Tills vidare får jag nog allt knåda deg ett tag till.  8) Birger Kumla.

enjoyable

Citat från: bisquit skrivet 05 december 2011, 20:55:56 PM
Härligt! Behövs fler unga infödda Nordbor i yrket. Som inte bara ser det som ett jobb! Utan lite av en livsstil.
Gör att man själv blir mer inspirerad till att ta busskortet inom sinom tid. Tyvärr är det ju så pass dyrt att ta det. Med tanke på att jag har ett fast jobb och då tyvärr inte kan få bidrag för det. Men om någon har tips och idéer hur man kan gå tillväga, så säg bara till. Tills vidare får jag nog allt knåda deg ett tag till.  8) Birger Kumla.

Kolla med någon vuxenutbildning. Vet att vissa städer även har bussförarutbildning via folkhögskola. Ingenting är omöjligt! Jag hade åxå jobb när jag började min utbildning. Men eftersom att jag gick via komvux, som räknades in som en gymnasieutbildning, kunde dom ej neka mig om jag var behörig. 650 kr totalt inkl tillverkning av körkort och YKB är de enda jag la ut från egen ficka.

enjoyable

Citat från: Mustman skrivet 05 december 2011, 19:51:01 PM
Hoppas vi får läsa hur livet som bussförare är enligt Ida här på forumet

Det ska nog kunna ordnas. Är dock lite rädd för att lägga ut bilder då de senast inte blev så himla lyckat.

enjoyable

Själv blir de mer intervjuer. På fredag kommer Arbetsförmedlingen och intervjuar mig för att sedan läggas ut på deras hemsida för inspiration till andra.

bjorn_k

Staffan Sävenfjord

Citat från: enjoyable skrivet 05 december 2011, 21:48:13 PM
Det ska nog kunna ordnas. Är dock lite rädd för att lägga ut bilder då de senast inte blev så himla lyckat.

Bry dig inte om vad vissa gnällmånsar skrev om dina bilder. Jag tyckte de dög bra och vi är alla barn i början, även när det gäller att lägga ut foton på nätet. Många som börjat med lite halvtaskiga bilder här har sedan visat sig bli utmärkta fotografer så övning ger färdighet.

jocke

Då ses vi på 2an i vinter kanske :-)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 december 2011, 22:37:20 PM
Bry dig inte om vad vissa gnällmånsar skrev om dina bilder. Jag tyckte de dög bra och vi är alla barn i början, även när det gäller att lägga ut foton på nätet. Många som börjat med lite halvtaskiga bilder här har sedan visat sig bli utmärkta fotografer så övning ger färdighet.

Jag håller med Staffan. Av oss mångåriga skribenter och vana fotografer är vi många som inledde vår "karriär" på forumen med mindre lyckade inlägg och/eller suddiga bilder. Men övning ger färdighet. Ge aldrig upp! :)

Affe/Märsta

Kör hårt Ida, kolla mina bilder så törs nog du lägga ut också.
Välkommen.

/Affe
Affe Märsta.