Huvudmeny

Gamla Uppsala Buss 141.

Startat av Möllers, 01 december 2011, 03:47:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Illa låter den trasigt avgasrör ..  sånt är inte kul lyssna på en hel dag .
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Robert T

Dom där bussarna låter värst i hela Uppsala. Som god tvåa kommer alla de gula Volvobussar med kylfläkten ständigt gående på maxvarv. Det är hörselskydd på om man går bredvid en sådan på full gas.

Jacob

Det där är ju min film ;) Kan bara säga att dessa låter bäst i hela Uppsala, finns inget som slår dem! Endast 260-265 var bättre...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jacob

Kan tala om att 101-104 låter precis som en MAN Lion's City gasbuss. 270-276 vill jag ha film på också men jag har tyvärr inte filmat på länge. Ska försöka fixa film på båda bussmodellerna så fort jag kan, både invändigt och utvändigt! :)

//Jacob

Möllers

Jätte bra du ska göra det Jacop :)

Ska nog själv börja filma i några bussar kan tänka mig i en Swebus ner jag har fotat klart i Göteborg.
Kan jag tänka mig filma i den ner jag är i Helsingborg få se om det blir av.

Jacob

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 december 2011, 22:15:34 PM
Ska nog själv börja filma i några bussar kan tänka mig i en Swebus ner jag har fotat klart i Göteborg.
Kan jag tänka mig filma i den ner jag är i Helsingborg få se om det blir av.

Ja om du får åka OmniExpress rekommenderar jag att du filmar. Swebus OmniExpresser låter härligt :)

//Jacob

Möllers

Kommer jag göra om jag får chansen åka i nån.