Stads- och regionbussförare söker sysselsättning över jul och nyår i Malmö

Startat av Svemicke, 28 november 2011, 23:19:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svemicke

Det är alltså jag som avses. Nu har jag skickat CV, personliga brev, brottsregisterutdrag, personbevis och allt vad det heter till alla möjliga bussbolag och allt jag vunnit på det är motion på väg till och från brevlådan, så eftersom representanter från bussbranschen/-bolagen är här inne och läser så slänger jag upp detta här.

Det lär säkert anses olämpligt att lägga upp det här från forumsadministrativt håll, men jag börjar bli lite trött på att inte få köra buss nu, för det kliar något enormt i fingrarna!

Jag var i kontakt med ett bussbolag för ett tag sedan i Malmö vartill jag framlade mina önskemål om att kunna köra buss både i Skåne och i Västra Götaland eftersom jag frekvent pendlar mellan dessa län och det ansågs ej innebära några problem från det bolagets sida, men nu tycks det ha uppstått hinder där. Jag hoppas fortfarande på att mitt önskemål infrias inom det snaraste, men nu är jag alltså väldigt intresserad av och sugen på att köra buss under veckorna kring jul och nyår i Malmö/Lund-området.

Jag nyttjar ej rusdrycker heller, så jag har inga problem med att köra dagar efter julafton och nyårsafton heller.

Det är alltså stads- och regiontrafik som avses. Är varken sugen eller intresserad av turisttrafik i nuläget. Det är också enbart timanställning som avses. Så om intresse finnes, hoppas jag på att det ska bli ett fortlöpande samarbete även framöver då jag spenderar mycket tid i Skåne även under övrig tid på året.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -