Några kvällsbilder från Södertälje Centrum

Startat av Joakim Wahlberg, 28 november 2011, 21:28:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! Tog idag en tur på den nya linjen 748X. Bussen hade inte så många resenärer (den turen jag åkte alltså), men det kan ju bero på att jag åkte från Liljeholmen... Dit åkte jag vanlig 748. Bussen blir säkert populär när fler vet om den... kom tillbaka till Södertälje Centrum och fotograferade lite bussar på Nygatan, som är vacker i mörkret med all belysning.

Nobina 6534 på 787. Såg även denna buss på linje 748 imorse mot Liljeholmen. Fast är nästan avundsjuk, den bussen är riktigt bekväm!

Nobina 5170, även den på linje 787. Fast denna gång från Lill-Ahl.

Å så tar vi ett nytillskott. Nobina 5665 på linje 748X. Såg även en B10BLE på turen innan, stackare ::) Stod att vagnen parkeras vid "Huga", vart är det? (om det inte är en hemlighet alltså!)

Hoppas bilderna uppskattades, är inte så bra på att fota i mörker, men gör mitt bästa
//Jocke.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Taunusch

Citat från: Joakim W skrivet 28 november 2011, 21:28:47 PM
Hoppas bilderna uppskattades, är inte så bra på att fota i mörker, men gör mitt bästa
//Jocke.

Du lyckades väldigt bra, tycker jag!  ;D

Carl Eric

Å så tar vi ett nytillskott. Nobina 5665 på linje 748X. Såg även en B10BLE på turen innan, stackare ::) Stod att vagnen parkeras vid "Huga", vart är det? (om det inte är en hemlighet alltså!)

Huga borde vara en förkortning för "Huddingegaraget", och det är väl det som ligger i Eriksberg. Dock så förlorade ju Nobina den trafiken och således så tror jag att den placeringen är inaktuell...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Snygga kvällsbilder. Det är första gången jag ser en MAN A78 på bild från Södertälje.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

the0fiskis

//Jocke.
Dessa två tycker ja e bäst
du har lyckas bra och antar du inte har använt sataiv...

Joakim Wahlberg

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 november 2011, 13:56:39 PM
Snygga kvällsbilder. Det är första gången jag ser en MAN A78 på bild från Södertälje.
Tackar! :) Har nog fler, ska gå igenom hårddisken och se vad jag hittar!

CE: Jo, misstänkte något sådant. Dessutom är dem placerade i Södertäljegaraget, såg en bild på Fcebook på den där nyss.
t0f: Jo, den blev lite mörk den andra...
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

mackanz

Mycket bra och stämningsfulla bilder. Du har fått till bra med ljuset.

P.Ek

Hej!

Såg imorse när jag åkte förbi Liljeholmen med Tvärbanan en av Södertäljes Scania Omnilink boggie i 72xx-serien på linje 748X. Så normalgolvarna räcker inte fullt ut på alla turer på den nya linjen? Är det många turer på 748X som körs med Omnilink?

Joakim Wahlberg

Citat från: P.Ek skrivet 05 december 2011, 17:28:28 PM
Hej!

Såg imorse när jag åkte förbi Liljeholmen med Tvärbanan en av Södertäljes Scania Omnilink boggie i 72xx-serien på linje 748X. Så normalgolvarna räcker inte fullt ut på alla turer på den nya linjen? Är det många turer på 748X som körs med Omnilink?
Jag misstänker att alla normalgolvare från Tyresö inte är här än, för jag ser oftast Nobina 5197-5201 (eller något sånt) på linjen, skulle enbart vara f.d. Tyresöbussar på linjen som jag fattade det MGA sa. Även jag har sett andra än normalgolv på 748X, bland annat denna.