Servicelinjer i 500-serien (Solna/Sundbyberg & Järfälla) 2004

Startat av Mikael T Nilsson, 27 november 2011, 15:40:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep med servicelinjerna i Solna/Sundbyberg och Järfälla sommaren 2004. Först Busslink 4026 på linje 502, som var dåvarande servicelinje i Solna. Jag har för mig att det var Busslink Hornsberg som var trafikutövare då.

Sedan Connex 3344 på dåvarande servicelinje 501, som huvudsakligen trafikerade Sundbyberg. Bussen är en f.d. Malmövagn.

Sluligen en annan f.d. Malmövagn, Connex 7150, f.d. Malmö Lokaltrafik, på dåvarande servicelinje 551 i Jakobsberg. Notera att första femman saknas i linjeskyltningen. Dessa vagnar hade endast möjlighet att skylta tvåsiffrigt.

Vid fototollfället var bussen stationerad i Kallhäll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Möllers

Tusen tack för DABen hilma läcker buss bara synd dom börja utgå.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 november 2011, 15:55:22 PM
Tusen tack för DABen hilma läcker buss bara synd dom börja utgå.

Roligt att du uppskattade DAB-bilden! Det har funnits fler DAB-bussar i SL-trafiken. Busslink Söderhallen hade vagnarna 4041-4046 (om jag minns rätt). Dessa trafikerade "vanliga" SL-linjer och var väl 12-metersvagnar?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 november 2011, 21:06:37 PM
Roligt att du uppskattade DAB-bilden! Det har funnits fler DAB-bussar i SL-trafiken. Busslink Söderhallen hade vagnarna 4041-4046 (om jag minns rätt). Dessa trafikerade "vanliga" SL-linjer och var väl 12-metersvagnar?

Körde inte Swebus också runt i DABar i Märsta för en massa år sedan?

bisquit

För bar några år sedan, så vimlade det av dessa Dab:ar i Örebro län. både stora regionbussar, som små stadsbussar.
Nu äre så vit jag vet inte så många kvar. I linjetrafik så är det bara 1 kvar.
Å den åker aldrig utanför Kumla kommun.
;D

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Fredrik Klint

Citat från: Mikey skrivet 27 november 2011, 21:08:01 PM
Körde inte Swebus också runt i DABar i Märsta för en massa år sedan?

Stämmer bra det, de hette 4037 och 4040 vill jag minnas. Och SL Buss hade ett tag en vitmålad provvagn som hette 4047. Lustigt att det råkade bli 40-nummer på alla fyra av denna märkliga modell.

Mikey

Citat från: Fredrik Klint skrivet 27 november 2011, 22:47:57 PM
Stämmer bra det, de hette 4037 och 4040 vill jag minnas. Och SL Buss hade ett tag en vitmålad provvagn som hette 4047. Lustigt att det råkade bli 40-nummer på alla fyra av denna märkliga modell.

Tackar, jag tycker väl att jag kände igen typen, men har aldrig hittat bilder på dem. Om någon har bilder på DABar i Märsta så får ni gärna visa dem :)

Menzies

Dessa små vagnar är ju lite lustiga med tanke på att ratten är placerad i mitten, måste ha varit lite udda att köra dom

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.621458,17.839993

Mikael T Nilsson

Citat från: Jacob skrivet 27 november 2011, 21:59:13 PM
Trevligt med en Neoplan :)

//Jacob

Roligt att du uppskattade bilden!  :)

Citat från: Fredrik Klint skrivet 27 november 2011, 22:47:57 PM

Ja, dessa vagnar hade jag glömt bort. Har en bild på 4037 på linje 573.

Citat från: Mikey skrivet 27 november 2011, 23:07:42 PM
Tackar, jag tycker väl att jag kände igen typen, men har aldrig hittat bilder på dem. Om någon har bilder på DABar i Märsta så får ni gärna visa dem :)

Ska se om jag hittar min bild på 4037 i Märsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael