H80 6911 nylackad

Startat av Niclas Wennerlid, 24 november 2011, 17:51:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

Nu har SSS H80 6911 fått ny lack







// Niclas


Robert T


Ersa

Snyggt, men jag hade hoppats på återställda extrastrålkastare i samband med detta.

Robert T

Citat från: Ersa skrivet 24 november 2011, 19:03:06 PM
Snyggt, men jag hade hoppats på återställda extrastrålkastare i samband med detta.

Är väl inget som hindrar det i efterhand, det förutsätter ju att man har strålkastarna i fråga.

groenis

Snyggt men ser "naket" ut utan de stora reklamskyltarna som jag kommer ihåg på de jag körde.

/Lennart

Fredrik Klint

Citat från: Ersa skrivet 24 november 2011, 19:03:06 PM
Snyggt, men jag hade hoppats på återställda extrastrålkastare i samband med detta.

Dessa har sannolikt aldrig funnits när bussen såg ut så här. Då skulle ni valt att lacka den SJ-orange.

Ersa

Citat från: Fredrik Klint skrivet 24 november 2011, 22:05:47 PM
Dessa har sannolikt aldrig funnits när bussen såg ut så här. Då skulle ni valt att lacka den SJ-orange.

Mmmmm.... SJ-orange och extrastrålkastare! :P
Nej, jag är nog rätt ensam i SSS att vilja ha denna individ i sitt gamla SJ-utförande. :-\

BadTab

Den såg riktigt trevlig ut irl, var mysigt att åka ett varv runt jobbet på gubbängsdepån med den som grädde på moset! ;)

Joakim Wahlberg

Kul om ni hade skyltat 760. Blir nog lite förvånade miner när ni kör förbi på den gatan då ;) (åkte där senast idag till skolan, på linje 760(C)).

Annars ser bussen riktigt snygg ut!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Buss-busen

SJ-lack hade varit snyggare, eller den äldre SL-röda varianten där det vita sluta högre upp.

Niclas Wennerlid

Citat från: BadTab skrivet 24 november 2011, 22:20:48 PM
Den såg riktigt trevlig ut irl, var mysigt att åka ett varv runt jobbet på gubbängsdepån med den som grädde på moset! ;)

Kul att få ett ansikte på en forumit. Trevligt att träffas :-)

// Niclas

Niclas Wennerlid

Citat från: Joakim W skrivet 24 november 2011, 22:24:03 PM
Kul om ni hade skyltat 760. Blir nog lite förvånade miner när ni kör förbi på den gatan då ;) (åkte där senast idag till skolan, på linje 760(C)).

Annars ser bussen riktigt snygg ut!

Jo, det hade varit en syn för gudar. Jag var tvungen att åka förbi en kompis för att låna en hink med vatten och trasa.
Hela bussen var full med slipdamm efter lackeringen så jag var tvungen att göra ren förarplatsen innan jag fortsatte mot Stockholm.

// Niclas

Niclas Wennerlid

Citat från: Ersa skrivet 24 november 2011, 22:17:02 PM
Mmmmm.... SJ-orange och extrastrålkastare! :P
Nej, jag är nog rätt ensam i SSS att vilja ha denna individ i sitt gamla SJ-utförande. :-\

Gärna extrastrålkastare men nog vill jag ha den SL-röd i alla fall.
Det är ju så den rullat större delen av sitt liv i trafik.

// Niclas

groenis

6911 kom väl aldrig som SJ orange den var väl SL röd från början?

/Lennart

Peter Rost

6911 var SJ-orange vid leverans 1967. 8)

/Peter