Spekulationer i vad som händer med Keolis bussar efter januari 2013 i Sthlm...

Startat av virtual1, 24 november 2011, 16:46:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Då nu c:a 450? bussar lär bli överflödiga för Keolis efter förlusten av Norrortsavtalen så kan man ju ana att medelåldern kommer
minska på bussflottan i Sthlm, får jag gissa så kommer dessa skrotas och resten fördelas till övriga Keolisområden:

214X, 27XX, 31XX (korta+led), 436X, 44XX, 456X, 48XX, 50XX, 51XX, 53XX, 56XX, 61XX (korta), 73XX

Skulle väl tro att 36XX-orna går till syskonen i Haninge, 37XX+39XX korta till Botkyrka, 39XX led till Gubbängen,  63XX till Gubbängen, 47XX till Innerstan, 12XX till Ösmo/Botkyrka

Den som lever får se, men vad tror ni?


Ersa

B9S i Keolis 66xx-serie finns inte med i listan, och jag antar att du redan lagt dem i din lista över SL-finansierade "trängselbussar" som gissningsvis följer med över till Arriva.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 24 november 2011, 19:06:47 PM
B9S i Keolis 66xx-serie finns inte med i listan, och jag antar att du redan lagt dem i din lista över SL-finansierade "trängselbussar" som gissningsvis följer med över till Arriva.

Hur blir det med de B9S som är flyttade till andra trafikområden? (38xx samt 66xx)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 24 november 2011, 19:06:47 PM
B9S i Keolis 66xx-serie finns inte med i listan, och jag antar att du redan lagt dem i din lista över SL-finansierade "trängselbussar" som gissningsvis följer med över till Arriva.

Prexis!

homer

Citat från: Carl Eric skrivet 24 november 2011, 19:13:27 PM
Hur blir det med de B9S som är flyttade till andra trafikområden? (38xx samt 66xx)

ja de skulle vara lite intressant att veta, dem torde "egentligen" tillhöra de områden som dem levererades till som nya, men vem vet...

Måns Johannesson

Citat från: homer skrivet 24 november 2011, 19:16:32 PM
ja de skulle vara lite intressant att veta, dem torde "egentligen" tillhöra de områden som dem levererades till som nya, men vem vet...

Frågan är om de fortfarande gör det med tanke på att Råsta tillförts en hel det etanolbussar som också torde höra till området. Så jag misstänker att 36XX, 37XX och 47XX kommer att bli kvar och gå över till Arriva.

/Måns

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 24 november 2011, 19:13:27 PM
Hur blir det med de B9S som är flyttade till andra trafikområden? (38xx samt 66xx)

Antagligen samma sak som när Nobina tog över Norrtälje: Att Keolis fick köra "hem" dessa bussar till Norrtälje innan trafikstarten, så de fanns på plats dagarna innan Nobina tog över.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 24 november 2011, 16:46:08 PM
Då nu c:a 450? bussar lär bli överflödiga för Keolis efter förlusten av Norrortsavtalen

Var inte de 450 bussarna inkl. Nobina Bromma?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1


Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 25 november 2011, 12:04:53 PM
Tror det vae 550 totalt minus bromma då...

Keolis har ca 430 bussar i de berörda kontrakten.

Edit: korr