Huvudmeny

Bilde nummer 66 000

Startat av Bergenga, 22 november 2011, 22:15:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Jeg har nok ikke så mange som 66 000 unike bussbilder. Ikke i nærheten engang. Men noen tusen har det helt sikkert blitt på de fem årene jeg har vært interessert i busser.

Derimot har telleren på mitt EOS 400D som jeg kjøpte 21.05.2007 passert 66 000. Det gjorde den på lørdag, og den heldige bussen var Telemark Bilruter #137 på vei fra Vrådal til Seljord. Den passerte meg på en av mine favorittfotoplasser nær hjembygda Kviteseid. Bussen er en MAN 11.190 HOCL / Kiitokori Star 22T fra 1993.

Jeg gleder meg forøvrig til jeg kan fotografere Scania OmniExpress 320 på denne plassen. ;)

DH 18591 i Kviteseidkleivane, 19.11.2011.
Mvh.
Øyvind Berg

yngrot

Vilken härlig bild du fick till .. Man riktigt känner hur svårt det kan vara köra på den lilla vägen. Och en underbar utsikt.. En 10 poängsbild
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Marc

Instämmer, vacker miljöbild Øyvind!

Bergenga

Takk, begge to! :D

For en nederlender eller danske som kjører der første gangen kan det være vanskelig, men for sjåføren av denne bussen som har kjørt der et tusentalls ganger før er det like enkelt som en hvilken som helst annen vei. Grunnen til at det kjøres liten buss er at det er lørdag og mindre trafikk. Til vanlig går det 13-meters busser der.
Visst er det krappe kurver, og med vanlig personbil må man ned i 2. gir, både opp og ned, men de fleste burde klare det uten problem.
(Sier en som er vokst opp med sånne veier og ikke kan forstår hva som kan være vanskelig med en sånn vei. ;))
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Mycket härlig bild...

Där skulle man köra  ;)

//Niclas

Susanne

Visst är väll Norge underbart, dyrt men underbart att vistas i. Har varit i Geiranger/Trollstigen några gånger och de vägarna är underbara. En väg som jag tycker är en aning otäck är upp till Dalsnibba, och detta för att en stor del är fortfarande i grus. Men räcken ska ha kommit upp nu så den kanske känns lite säkrare nu.

Bergenga

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 november 2011, 21:31:32 PM
   Mycket härlig bild...

Där skulle man köra  ;)

//Niclas

Takk! :)

Da foreslår jeg følgende rute:

Fra Seljord og Kviteseid mot Vrådal og opp Kviteseidkleivane som det er bilde av her.
Så videre i retning Dalen, men før du kommer dit må du ned Skafsåberget.
Så opp Eidsborgberget på andre siden mot Høydalsmo og så mot Åmot.
Fra Åmot mot Rauland og ned til Rjukan, der det er fine svinger ved Vemork.
Så opp svingene ved Svineroi og over forbi Gaustatoppen og ned til Tuddal.
Da får man kjørt serpentinersvinger på seks plasser på én tur. I tillegg kan man besøke Telemark Bilruters garasjer og parkeringer i Seljord, Vrådal, Dalen, Åmot og Rauland, og Tinn Billags garasje på Svadde (ved Rjukan).

Det er mitt ferietips til sommeren, og hele runden er en passe dagstur. :) Turen kan også gjøres store deler av vinteren, men da har man ikke nok fotolys til hele runden.
Mvh.
Øyvind Berg