Huvudmeny

Utbränd buss i Ljusdal

Startat av Jesper Persson, 22 november 2011, 09:27:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jesper Persson

Igår kväll när jag tvättat min buss i Ljusdal såg jag en Sundströms Setra helt utbränd hos Bilmetro. Efter en koll i lokalpressen idag så hände detta på lördag kväll efter reparationer. Inga passagerare fanns i bussen vid tillfället. Tänkte inte på att ta regnumret men fixar det ikväll.

Mats Karlsson

Det vore snällt om Du fixar reg.nr. Jag hoppas att det inte är dubbeldäckaren som brunnit.

groenis

Reg.nr ska vara XPA 105 Setra -00

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: groenis skrivet 22 november 2011, 11:55:58 AM
Reg.nr ska vara XPA 105 Setra -00

/Lennart

Anders Sundström i Färila har en Setra S315HDH med regnummer XDA105. Jag antar att det är den du avser.

Martin Maltkvist

Åh blää va synd, det är ju den som har varit hos Väsebussarna och i sin tur kommer från Danmark.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jesper Persson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 november 2011, 12:22:49 PM
Anders Sundström i Färila har en Setra S315HDH med regnummer XDA105. Jag antar att det är den du avser.

XDA105 är det korrekta reg.numret.

Jacob

Tråkigt! Speciellt tråkigt är det att denna buss kom till bandy-sm i år, men såklart var det den enda buss man missade att ta bild på....

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

groenis

Det stämmer Staffan
Föraren är en gammal kollega Han körde mycket åt Traveller på sommaren,
Nu blev det en tråkig historia Anders provkörde bussen då det tydligen var en spekulant på vagnen när detta hände.

Bilderna på bussen visar att det började bak i bussen och att det tog brandförsvaret 25 minuter att komma fram,
bilderna kom via Facebook.

/Lennart