En 69:a är ju alltid nice :)

Startat av MartinMartin, 21 november 2011, 16:31:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Och lite förvånad blev man ju när man tittade på Måndagens tjänst och upptäkte att även vi
i Frihamnen tydligen kör den linjen, åtminstonde en bit.

Men med en sån här fin buss så ska det nog gå vägen...

Keolis 7474, Centralen, Klara Vattugränd

Och fram kom Jag ju  ;)

Keolis 7474, Kaknästornet

Nån som har koll på om det finns fler turer på den från frihamnen eller är det bara denna ?

Alltid roligt med lite nytt som piggar upp !!

Hej hopp

5783

Ännu ett nytt teckensnitt på lysdioderna? Detta såg ju värre ut än det som man precis har börjat att vänja sig vid.

Carl Eric

Såg ju ut som en riktigt trevlig tjänst! Synd dock att du fick Scania på 1:an! ;)

Nu när ni har fått några MAN så hoppas jag att ni börjar köra på 76:an också, fast det lär väl inte hända... :P
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Traesk

Citat från: Daniel S skrivet 21 november 2011, 17:46:17 PM
Ännu ett nytt teckensnitt på lysdioderna? Detta såg ju värre ut än det som man precis har börjat att vänja sig vid.
Dessa Scanior har alltid haft detta teckensnitt. Det fanns även innan MAN-bussarnas nya teckensnitt fixades.

5783

Citat från: Traesk skrivet 21 november 2011, 22:05:57 PM
Dessa Scanior har alltid haft detta teckensnitt. Det fanns även innan MAN-bussarnas nya teckensnitt fixades.

Just det. Nu när du säger det så ringer det en klocka. Hur som helst, det ser inte bra ut.  :(

Traesk

Citat från: Daniel S skrivet 21 november 2011, 22:07:03 PM
Just det. Nu när du säger det så ringer det en klocka. Hur som helst, det ser inte bra ut.  :(
Kanske inte, men teckensnitten är ändå lättare att läsa än MAN-bussarnas. Tycker jag i alla fall. :)

5783

Citat från: Traesk skrivet 21 november 2011, 22:08:13 PM
Kanske inte, men teckensnitten är ändå lättare att läsa än MAN-bussarnas. Tycker jag i alla fall. :)

Sant. Men jag förderar det teckensnitt som Nobina har på deras bussar.

buskörare

Dom är trevliga, de där bussarna  ;D
Men jag tror tjänsteuppbyggandet är lite hemligt och inte bör florera öppet. Var en tråd om det förut som togs bort.

1896

Citat från: buskörare skrivet 23 november 2011, 09:27:53 AM
Dom är trevliga, de där bussarna  ;D
Men jag tror tjänsteuppbyggandet är lite hemligt och inte bör florera öppet. Var en tråd om det förut som togs bort.

Framförallt mår man ju illa av att se hur snåla in o avställelsetiderna är nuförtiden.  ;)

Ulf Berlin

Citat från: MartinMartin skrivet 21 november 2011, 16:31:36 PM

Men med en sån här fin buss så ska det nog gå vägen...

Keolis 7474, Centralen, Klara Vattugränd

Alltid roligt med lite nytt som piggar upp !!

Mystiskt ???
På bussen står det"69"och i specen står det att den skall skyltas"69E",medans den
egentligen heter"69K"?/Ulf

MartinMartin

Ja, och den riktigt observante noterar att föraren som
startade omloppet glömt att ställa in "snurran"  ::)