Huvudmeny

GUB 273

Startat av ch buss, 20 november 2011, 19:55:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch buss

Jacob

Jag älskar faktiskt de här bussarna! Underbara att åka i :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Citat från: Jacob skrivet 20 november 2011, 20:00:59 PM
Jag älskar faktiskt de här bussarna! Underbara att åka i :D

//Jacob

ja jag håller med dej.

// Ch buss

ch buss

glömt en bild  :P

// Ch buss

Björn Ax

Men så irriterande och jobbiga att köra. :(

bjorn_k

Citat från: Björn Ax skrivet 20 november 2011, 21:07:54 PM
Men så irriterande och jobbiga att köra. :(
Utveckla? *nyfiken*

Björn Ax

Citat från: bjorn_k skrivet 20 november 2011, 21:15:18 PM
Utveckla? *nyfiken*

Styrningen är så glapp att man kan vrida ratten ett helt varv utan att hjulen rör sig. Nja kanske lite överdrift men inte är det roligt.
Sen när man svänger med bussen så vid en viss punkt så hugger det till i ratten.
Jag får inte heller någon bra sittposition i dessa bussar.
Det är vad jag kan komma ihåg just nu. Kommer säkert mera nästa gång jag kör en utav dom. :)

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Ax skrivet 20 november 2011, 23:09:18 PM
Styrningen är så glapp att man kan vrida ratten ett helt varv utan att hjulen rör sig. Nja kanske lite överdrift men inte är det roligt.
Sen när man svänger med bussen så vid en viss punkt så hugger det till i ratten.
Jag får inte heller någon bra sittposition i dessa bussar.
Det är vad jag kan komma ihåg just nu. Kommer säkert mera nästa gång jag kör en utav dom. :)

Du glömde den berömde glappet i leden också plus på en del av dom när man svänger höger så rätar inte bussen upp sig ordenltig utan drar till höger och samma visa när man svänger vänster.

//Niclas

AO

Är det pga av de anledningar ni nämner som man valt att göra sig av med dom?

Jacob

Nej det har att göra med tillverkningsfel i form av sprickbildningar i bakaxlarna.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

jocke

Linje 8, snart ett minne blott.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

Trevligt med interiörbilder och även förarplatsen.  I alla fall stående pedaler och vad jag kan se dörrknappar till vänster ?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 21 november 2011, 04:50:12 AM
Trevligt med interiörbilder och även förarplatsen.  I alla fall stående pedaler och vad jag kan se dörrknappar till vänster ?

Dörrvred för framdörr och knappar för bakdörrar syns inte på bilden men är bakom ryggstödet på stolen.

//Niclas

Mikko