Huvudmeny

GUB 422

Startat av ch buss, 20 november 2011, 16:33:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch buss

Det är fin buss.

Ha en bra dag // Ch buss.

Mikael Ringmarck

Snygga bilder på ny och fin buss!  :D

Möllers

Snyggaste bussen i uppsala ser snyggare ut med hel grön front fram  8)
Du glömte föra platsen  ;)

Jacob

Härligt! Tycker faktiskt att dessa är riktigt snygga. Ser ju inte alltför tokigt ut med helgrön front, även om man kan tycka att det ser lite naket ut, och inredningen är fräsch. Dock föredrar jag den röda inredningen, men snyggast av alla var den gamla gröna. Synd också att man inte har dimljus, ser ju riktigt fattigt ut med tejpbiten...

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Tycker ni inte den gröna färgen ser ljusare ut med  ::)

Jacob

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 november 2011, 16:54:57 PM
Tycker ni inte den gröna färgen ser ljusare ut med  ::)

Det är UB09, som infördes år 2009 på 315-320. Sedan dess har alla leveranser varit lackerade i denna nyans. Standardlack, billigare än UB96 som var en blanding.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 november 2011, 16:45:44 PM
Snyggaste bussen i uppsala ser snyggare ut med hel grön front fram  8)
Du glömte föra platsen  ;)

Ja jag tänkte inte just på.

Tack  :D

// Ch buss

Mikko

Citat från: Jacob skrivet 20 november 2011, 16:52:35 PM
... och inredningen är fräsch. Dock föredrar jag den röda inredningen, men snyggast av alla var den gamla gröna...

Hade det inte varit för den blåa färgen på stolarna hade inredningen varit lika färgglad som en elefant.  :P

Bussfanatikern

Synd att GUB inte valt utåtgående mitten- och bakdörrar den här gången vilket dom alltid gjorde tidigare och inga diodmatrisskyltar heller. Men det är helt enkelt en kostnadsfråga.

jocke

Citat från: Bussfanatikern skrivet 22 november 2011, 01:57:53 AM
Synd att GUB inte valt utåtgående mitten- och bakdörrar den här gången vilket dom alltid gjorde tidigare och inga diodmatrisskyltar heller. Men det är helt enkelt en kostnadsfråga.

Fast som blivit förklarat i en annan tråd(orkar inte söka rätt på den nu) så är det pga att man haft stora problem med att dörrar fastnar i snöhögar och kanter och gått sönder o liknande som man nu valt inåtgående dörrar. Om de är ny standard för GUB vet ja inte, men denna leverans har det. Angående diodskyltar antar jag att man kommer få se dessa flipdots ett tag till, då de finns fler reservdelar till dom.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

AO

Inåtgående dörrar finns ju på "Mjuka linjen" bussarna, man har väl sett att det fungerat bra på dem får man ju misstänka:)

Bussfanatikern

Om jag inte minns fel så har MAN inåtgående mitten- och bakdörrar som standard medans utåtgående kan fås som tillval men det kostar extra. GS valde inåtgående dörrar i mitten och bak på 544-550, 551-585, 586-591, 592-598 och 721-743 men inte på 599-613. Undrar varför?

ch buss

lil-sis

Citat från: Bussfanatikern skrivet 22 november 2011, 02:18:38 AM
Om jag inte minns fel så har MAN inåtgående mitten- och bakdörrar som standard medans utåtgående kan fås som tillval men det kostar extra. GS valde inåtgående dörrar i mitten och bak på 544-550, 551-585, 586-591, 592-598 och 721-743 men inte på 599-613. Undrar varför?

Förklaringen från dåvarande tekniske chefen var just för att slippa problemen med att de fastnar lite här och där.

Bussfanatikern

Citat från: lil-sis skrivet 01 februari 2012, 13:04:58 PM
Förklaringen från dåvarande tekniske chefen var just för att slippa problemen med att de fastnar lite här och där.
Nu menade jag Göteborgs Spårvägars bussar men tack för svaret ändå.