Gamla bilder från Solna centrum och Hässelby strand

Startat av P.Ek, 20 november 2011, 15:54:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Här kommer några gamla bilder (några år tror jag) som jag inte har i datorn utan som pappersbilder. Jag fotograferade av pappersbilderna och här är några!

3942 GPK 380 på 113 mot Blackebergs gård vid Solna centrum, då linje 113 hade sin gamla och långa linjesträckning Solna C-Västra skogen-Huvudsta-Vreten-Sundbyberg-Islandstorget-Blackebergs gård. Nu kör linje 123 sträckan Solna C-Vreten och 113 Sundbyberg-Blackeberg.

4204 DMH 580 på linje 119 mot Solna centrum vid Hässelby strand. Då hade även linje 119 en lång sträcka att köra: Backlura-Hässelby strand-Spånga station-Rissne-Sundbyberg-Solna centrum men är nu uppdelad i 119 Backlura-Spånga och 512 Spånga-Solna.

4494 ENW 205 på linje 119 mot Backlura vid Hässelby strand.

//P.Ek :)

Mikael Ringmarck

Kul med bilder på både linjer och bussar man kört  :) Dessa Scaniabussar saknar man. Det sägs att 113 kan komma att återgå till sin gamla sträckning redan i januari. Återstår att se hur det blir med det.

Nico

Allt beror ju på hur trafiken i närområdet utvecklas. Arbetena med 22:an vid Landsvägen och runt Allén bör nog snart vara klara, men området runt Pampas är och kommer nog förbli ett elände under lång tid framöver. I synnerhet under rusningstrafik och det påverkar ju i sin tur linjerna 113/123, 152 och 507.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman