Busscentralen eller Bergkvarabuss???? BILD

Startat av Andreas Ljungqvist, 05 oktober 2007, 22:50:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Under vilket bolag hade ni sorterat denna vagn som har Berkvara inv. nr men står reggad på Buss-centralen???

bjalle

Hmm bra fråga...Busscentralen tror jag
Men en grym bild var det iaf

Cyklisten

Jag räknar alla dessa som Bergkvarabuss, de äger ju Busscentralen.

Muk

Jag brukar använda mig av den juridiska person som står i fordonsregistret vid fototillfället, i det här fallet buss-centralen. Det blir konstigt om man hela tiden måste hålla koll på vem som äger bolaget. Då skulle alla "Knivsta buss" stå som "Håbo buss" och alla "Danmarks buss" skulle stå som "Högbergs buss", då dessa också är dotterbolag (exemplen från Uppsalatrakten). Så länge Bergkvara har bussar registrerade på dotter och systerbolag så får man väl anpassa sig till deras system. Denna har ju dessutom dekor från buss-centralen. Snygg bild förövrigt!  :)

Cyklisten

Jag har inte så många Buss Centalens bussar på bilder, så det är nog det avgörande, plus att Bergkvarabuss är ju större, men jag gillar att göra det bekvämt för mig  :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Jag för min del skulle nog säga Busscentralen, jag brukar använda mig av den som står som ägare i CBR för att göra det enkelt.
//Fredrik

Andreas Ljungqvist

Hej alla och tack för era svar, ni gör det inte lättare för mig  ;) Jag får fundera vidare..

adeln

Skriver ni "Strömma" på interbus och ekmans då oxå eller?

Ante

Citat från: adeln skrivet 06 oktober 2007, 13:22:57 PM
Skriver ni "Strömma" på interbus och ekmans då oxå eller?

Jag satt och funderade på samma sak...
Det är ju naturligtvis upp till en själv vad man vill skriva, men är bussen stripad Ekmanbuss så tycker i allafall jag att det ska stå Ekmanbuss på bildtexten också även fast Interbus är den som bussen egentligen är reggad på. Det ska ju inte vara världens grubbleri på vad man skriver på bildtexten ;)

Men ska man vara riktigt petig så borde man ju egetnligen skriva "Strömma Turism & Sjöfart" på Inter och Ekmanbussarna, "Keolis" på Busslinkarna och kanske "KR Trafik / Nettobuss" på KR-bussarna om man ska gå efter ägarförhållandena...

/A

Muk

Citat från: Ante skrivet 06 oktober 2007, 16:07:28 PM
Men ska man vara riktigt petig så borde man ju egetnligen skriva "Strömma Turism & Sjöfart" på Inter och Ekmanbussarna, "Keolis" på Busslinkarna och kanske "KR Trafik / Nettobuss" på KR-bussarna om man ska gå efter ägarförhållandena...

/A

..Concordia bus på Swebus, Mekka Traffic på Bergkvarabuss, NSB på Orusttrafiken etc OM man nu ska vara petig.  ;)

Andreas Ljungqvist

Mja jag håller med de senare uttalandet... Den är ju trots allt reggad på Buss-centralen och hade man inte vetat annat så... Det blir en ny mapp...

adeln

För mig är det ganska självklart att man skriver det bolagsnamn som man får fram på vv.se.

Skulle man skriva vilken koncernägaren är så skulle man juh t.ex skriva NSB på alla tågkompaniets eller SJ på alla stockholmståg.

Fortfarande separata bolag...