Huvudmeny

Några vardagsbilder

Startat av Marc, 19 november 2011, 15:23:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Kvällsbild från Uppsala, då nu större delen av dagen numera består av mörker.

Danielssons Vilma här på väg mot Vreta.

Vardagsnatt i Ektorp Centrum.

Inget speciellt med denna bild förutom de vackra höstlöven.

En bild från den ljusa perioden av dagen, höst på Djurö.

Helgen tillbringades i Göteborg på sjöfolkets Innebandyturnering, men en marsch på Avenyn om kvällen kunde man inte motstå.

En av de nya dubbel-ledarna.

Till slut en "spritbuss" ankommer från en tur söderifrån. Snyggt? med Swebus-dekaler på en sådan resa... ::)

P.Ek

Härliga bilder! :)

Gillar särskilt bilden från Djurö med alla löv och trädet och huset till höger :)

yngrot

Fina bilder Marc lite kul med nya 24m som någon fråga efter i annan tråd.

Swebus som spritbuss ja man kan tycka vad man vill men  de lär väl göra en hacka även på den körningen .. eller rättare sagt Nordia gör det ..jag antar att de som kör åt Swebus på detta sätt får lov att använda bussen i egen trafik .

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

Tack för bilderna Marc!

Alltid lika trevligt med blickar från vardagen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 19 november 2011, 15:33:47 PM

Swebus som spritbuss ja man kan tycka vad man vill men  de lär väl göra en hacka även på den körningen .. eller rättare sagt Nordia gör det ..jag antar att de som kör åt Swebus på detta sätt får lov att använda bussen i egen trafik .

Det kanske är bäst att påpeka att det med all rimlig sannolikhet rör sig om en inköpsresa till Puttgarden, Burg eller Heiligenhafen. Inte någon av de spritresor som Göteborgs-Posten skrivit så mycket om på senaste tiden där en bussägare kör till någon av dessa orter med ett fåtal resenärer och det som förs med i bussen till största delen hämtas på en avlägsen parkeringsplats av folk i bilar med släp tillkopplat av folk som "beställt". Bilden är tagen vid bussparkeringen Shell Stadstjänaregatan, vilket är den plats dit sådana här resor hänvisas för av- och pålastning. Inköpsresor av denna typ ordnas av de flesta bussbolag som överhuvudtaget har egen reseverksamhet. Det är inget konstigt med dem och det är mycket sällan tullen har problem med dessa bussar. Mängden som var och en får ta med sig i bussen brukar också vara begränsad så att det blir svårt att överstiga tillåtna ransoner.

När det gäller Swebus-lackering har bussbolaget avtal med Swebus om att köra för dem vissa fasta turer i veckan, oftast i veckosluten.  Swebus vill då att bussen är lackerad i deras design. När det inte finns körningar för Swebus får bussen användas i bussbolagets vanliga verksamhet. Om det skulle vara på annat sätt skulle Swebus knappast få någon som lackerade bussen i deras design med mindre än att de även betalade för de dagar då de inte har behov av den. Alternativt skulle knappast någon bussägare ställa upp och lackera bussarna så.

yngrot

Jo Staffan nog fatta jag att det inte var en resa som det stod om i G-P för ett tag sen ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Muk

Trevliga bilder. Inspirerande. Man blir lite sugen på att gå ut i mörkret och fotografera.  :)

5783

Mycket trevliga bilder. Känns ovant att se 5663 med UL-märkning.  ;D

Den har jag åkt många gånger fast då i SL-land.

the0fiskis

natt bilderna var ritkigt snygga  :)
mer vardagsbilder :D