också ett sätt att använda bananer på.....

Startat av kimpan, 18 november 2011, 21:43:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Hm "glaskroppsavlossning" är det ett modernt ord för att tappa glasögonen eller att få dom avslagna av någon annan?

Camilla

Citat från: Lars skrivet 19 november 2011, 01:23:46 AM
Hm "glaskroppsavlossning" är det ett modernt ord för att tappa glasögonen eller att få dom avslagna av någon annan?

Du verkar inte veta mycket om ögon för glasögon och det inträfade hör inte i hop.
Jag är opererad i båda ögonen för syn fel

Ersa

Citat från: Lars skrivet 19 november 2011, 01:23:46 AM

Här lite fakta om Glaskroppsavlossning. Ingenstans i artiklarna står det att sjukdomen kan framkallas av fysisk skada
http://sv.wikipedia.org/wiki/Glaskroppsavlossning
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Glaskroppsavlossning/

Citat från: Camilla skrivet 19 november 2011, 01:35:54 AM
Du verkar inte veta mycket om ögon för glasögon och det inträfade hör inte i hop.
Jag är opererad i båda ögonen för syn fel

Vilken attityd! Det är väl ändå inte Lars som påstått att det hör ihop. Han ställde bara en fråga. Det är en anställd på TT som formulerat artikeln!

Lars

Nu fick jag lära mig något nytt igen :)

Men efter att studerat länkarna så funderar jag med på hur ett bananskal kan orsaka detta, men däremot kommer det nog lite tårar om bananskalet träffar hornhinnan så man ser suddigt.

Ps Jag vet om en som kastade ut ett bananskal genom sidurutan på sin bil för många år sedan och det träffade vidrutan på bilen bakom - en polisbil, det blev heller inte så billigt

yngrot

Hon säger jag är svag i händerna men jisses då hur kan hon i så fall orsaka en sån sak om händerna är svaga??

Ni som vet hur det ser ut på detta ställe kan kanske förklara hur detta kan hända ?? Jag får för mig att det är terminalområde för bussar ???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nico

Det som blir lätt tragikomiskt är väl just att detta är något av ett paradexempel på att många personbilsförare har lite dålig koll på läget och när de råkar ut för en incident (även om det så bara är en panikinbromsning) så verkar många per automatik tro/anse att det är det tunga fordonet som gjort fel. När de sedan i vissa lägen ändå blir överbevisade så har de även svårt att acceptera detta. Har sett mer än en lång näsa (och även ilska) när vissa bilister som trott att de varit rätt ute och tillkallat polis, men sedan faktiskt då istället av polisen fått en anmärkning för att de t.ex. missat väjningsplikt eller högerregeln. I övrigt så är jag även lite tveksam till att i princip vem som helst kan få fungera som lärare då många föräldrar själva nog inte direkt är så hemma på detta med bilkörning.

I det här fallet är det alltså frågan om den 46-åriga kvinnan ens borde ha behörighet att fungera som lärare åt sin övningskörande dotter?! Detta då kvinnan ifråga inte verkar ha så stor koll på läget överlag och på hur man bl.a. planerar sin körning och fordonsplacering inför en sväng osv. Hennes beteende i övrigt tyder ju också på en benägenhet att överreagera och jag undrar om hon ens frågade sig ifall hon eller dottern möjligen kanske själva gjort något fel i samband med denna händelse? De egna s.k. rekonstruktions-bilderna som är med i AB-artikeln tycker i alla fall jag visar att hon inte har någon direkt koll på just hur ett fordon ska ligga i förhållande till övrig trafik. Får väl se hur detta utvecklar sig, men jag har svårt att tro att kvinnan ens får prövningstillstånd för ett överklagande i Hovrätten.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Camilla

lil-sis

Rekonstruktionsbilderna var ju roliga.

Varför ligger man så långt till vänster när man ska svänga höger  ???