Huvudmeny

En bild på Keolis 2120

Startat av P.Ek, 18 november 2011, 18:08:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Här kommer en bild på Keolis 2120 vid Solna centrum den 27:e juni i år. Var finns denna vagn nu? Knappast kvar i Råsta va?


//P.Ek :)



DEB

Synd... I SL-Området, finns det inga Scania Maxci kvar utöver de i 50xx- och 51xx-serien (Utöver någon enstaka i 48xx-serien)?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussfanatikern

2120 återfinns enligt Svensk Busshistoria hos Swedish Busmarket i huddinge. Därmed kanske den får ett fortsatt liv någon annan stans. Kusinen 2302 skrotades dock förra året.

buskörare

Citat från: D_E_B skrivet 18 november 2011, 21:41:39 PM
Synd... I SL-Området, finns det inga Scania Maxci kvar utöver de i 50xx- och 51xx-serien (Utöver någon enstaka i 48xx-serien)?

Det är inte så konstigt att dom börjar "ta slut", dom börjar bli för gamla. SL har krav på maxålder på bussarna, MaxCi är en modell som inte sålts de senaste 13 åren tror jag. Eller vad det blir.

Fredde

Vilka är den fösta resp. sista levererade MaxCi?


Omnilasse

Citat från: Fredde_J skrivet 19 november 2011, 13:16:37 PM
Vilka är den fösta resp. sista levererade MaxCi?


Den första var väl demon PTS 503, reg 92-09-11 - räknar man dock "riktig buss", blir det väl Linjebuss 580 (Sedan Swebus 1282) PJU 836 (registrerad 1992-12-17).

Den senaste blir väl ENU 415, registrerad 1999-06-04 (Örnsköldsviks buss 111), sedermera Veolias 7311, 

I Stockholmstrafiken torde väl 1997-11-25 vara sista registreringsdatumet (5158 & 5159), så några få vagnar kan vi kanske få se ett par år till i Stockholm - men det är inte många individer det rör sig om då...

DEB

Citat från: Omnilasse skrivet 19 november 2011, 13:50:04 PM
Den första var väl demon PTS 503, reg 92-09-11 - räknar man dock "riktig buss", blir det väl Linjebuss 580 (Sedan Swebus 1282) PJU 836 (registrerad 1992-12-17).

Den senaste blir väl ENU 415, registrerad 1999-06-04 (Örnsköldsviks buss 111), sedermera Veolias 7311, 

I Stockholmstrafiken torde väl 1997-11-25 vara sista registreringsdatumet (5158 & 5159), så några få vagnar kan vi kanske få se ett par år till i Stockholm - men det är inte många individer det rör sig om då...

Är det säkert? 5167 ligger ju högre upp på nummerskalan, eller är serienumrena inte helt i enlighet med tillverkningsdatum?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ted Selander

Keolis Maxcibussar i chassinummerordning. (Några har hunnit slopas.)
Med reservation för fel.

Fordon   Regnr   Regdatum   Chassinr
7109   CPL113   1995-09-18   1825685
5161   COW053   1995-10-20   1825940
5067   LYS306   1996-02-01   1826802
5070   LSZ466   1996-02-07   1826869
5071   MGR486   1996-02-07   1826870
5072   LZO346   1996-02-07   1826871
5075   NNW126   1996-02-13   1826874
5076   MPG096   1996-02-13   1826912
5078   NRY226   1996-02-13   1826914
5079   NZY396   1996-02-20   1826915
5080   MLR096   1996-02-20   1826980
5081   LYF096   1996-02-20   1826981
5082   LRA496   1996-02-26   1826982
5084   LUN416   1996-03-04   1826984
5085   LRH086   1996-02-26   1826985
5086   HZW038   1996-02-26   1827018
5087   HZY058   1996-03-04   1827019
5088   JBB148   1996-03-04   1827020
5090   HZH348   1996-03-07   1827022
5091   HYT058   1996-03-07   1827030
5092   JDE118   1996-03-07   1827031
5093   HXF388   1996-03-07   1827032
5094   HSG308   1996-03-07   1827033
5095   HSN358   1996-03-11   1827034
5096   HUF408   1996-03-14   1827106
5097   HUX438   1996-03-11   1827107
5098   HTE048   1995-12-14   1827108
5099   HTO198   1996-03-19   1827109
5100   HWR098   1996-03-19   1827110
5101   HUW048   1996-03-20   1827162
5102   HUY068   1996-03-20   1827163
5103   JAB178   1996-03-20   1827164
5104   JAG298   1996-03-20   1827165
5105   HZP308   1996-03-20   1827166
5106   HYN248   1996-03-20   1827218
5107   HXY328   1996-03-25   1827219
5108   JAL088   1996-03-25   1827220
5109   HYP268   1996-03-25   1827221
5110   JBA068   1996-03-25   1827222
5111   EJU535   1997-02-10   1828423
5112   EJT775   1997-01-21   1828424
5113   EJS985   1997-01-21   1828471
5114   EJR665   1997-01-22   1828472
5115   EKE735   1997-01-22   1828524
5116   EKE985   1997-02-05   1828525
5117   EKF655   1997-01-22   1828567
5118   EKF765   1997-02-05   1828568
5119   EJF985   1996-12-11   1828569
5120   EJJ635   1996-12-17   1828583
5121   EJJ825   1996-12-17   1828584
5122   EJJ915   1996-12-17   1828585
5123   EJN695   1996-12-17   1828586
5124   EJN725   1996-12-12   1828587
5125   EJN765   1996-12-12   1828588
5126   EKF865   1997-02-05   1828589
5127   EKF885   1997-02-10   1828590
5128   EJN845   1996-12-11   1828650
5129   EJN995   1996-12-12   1828651
5130   EJO665   1996-12-19   1828652
5131   EJO975   1996-11-20   1828653
5132   EJP695   1996-12-16   1828654
5133   EJP865   1996-12-17   1828655
5134   EJP995   1996-12-17   1828692
5135   EJR605   1996-12-16   1828693
5136   EKB915   1996-12-17   1828694
5137   EKC655   1996-12-20   1828695
5138   EKC675   1996-12-20   1828731
5139   EKC765   1996-12-20   1828732
5140   EKC785   1996-12-20   1828733
5141   EKC835   1997-01-03   1828734
5142   EKC865   1997-01-02   1828735
5143   EKC905   1997-01-02   1828736
5144   EKC925   1997-01-07   1828737
5145   EKD875   1997-01-13   1828738
5146   CNJ886   1997-01-13   1828855
5147   CNJ866   1997-01-13   1828856
5148   CNJ856   1997-01-13   1828857
5149   CNJ846   1997-01-16   1828858
5150   CNJ736   1997-01-22   1828859
5151   CNJ616   1997-01-16   1828860
5152   CNJ576   1997-01-16   1828861
5153   CNJ566   1997-01-27   1828862
5154   CNH956   1997-01-27   1828895
5155   CNH896   1997-01-08   1828896
5156   CNH736   1997-01-23   1828897
5157   CNH616   1997-01-27   1828898
5162   DKL650   1997-06-05   1829592
5163   DKL620   1997-06-05   1829645
5164   DKK990   1997-06-05   1829646
5165   EPB942   1997-09-01   1830423
5166   EPB962   1997-09-02   1830424
5167   EPB982   1997-09-11   1830425
4818   EPD622   1997-09-22   1830612
4820   EPD962   1997-09-29   1830614
4821   EPE662   1997-09-29   1830615
5158   JTO765   1997-11-25   1830970
5159   JWL985   1997-12-02   1830971

Fredde

Tackar, ännu ett frågetecken som rätats ut!


Måns Johannesson

Citat från: D_E_B skrivet 19 november 2011, 22:46:08 PM
Är det säkert? 5167 ligger ju högre upp på nummerskalan, eller är serienumrena inte helt i enlighet med tillverkningsdatum?

5158 och 5159 levererades direkt till Busslink (eller hette det SL buss då). 5160-5167 är begagnade, 5160-5164 från Swebus medan 5165-5167 ursprungligen rullade som vita lånebussar i Stockholms innerstad (med andra nummer).

/Måns