Fyra busstorlekar i Utrecht.

Startat av Kristian, 15 november 2011, 10:27:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Det var inte meningen att jag skulle fota bussar i Utrecht, men det passerade väldigt många bussar när jag väntade på spårvagnen så det blev fyra halvkassa bilder. Lustigt nog med en busstorlek per bild. :P Platsen är Utrecht Centraal.

"Hart voor de klant" betyder "Hjärta för kunden", inte "Hjärta för klanten". ;)



Rullande text i destinationsskylten, den ska till Amersfoort CS.

Knut

Fattade bare boggivagn der ja. Kult

Niclas Rosenius


   Trevligt.

   Ja det är en bra blanding på bussmodellerna när det gäller längd i Utrecht.

   Vid Utrecht Centraal är inte den bästa stället att fota men vill man ha det mesta får man försöka hitta en bra plats.

   Är man ute efter dom dubbelledade Van Hool:erna är bästa stället ute vid Universitets-området. Man tar 11:an ut dit och får åka en sån med.

   //Niclas

   
   

yngrot

Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jacob

Citaron helt klart snyggast, tänk om vi kunde få såna till Uppsala!

Kul svep :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 15 november 2011, 13:14:56 PM
Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??

  Tror att dom fungera bra, när jag var där så var 25 av 27 ute och rullade.

  //Niclas

danneh

Citat från: yngrot skrivet 15 november 2011, 13:14:56 PM
Roligt med lite annorlunda. Undra om Van-Hool 24m funkar bättre än de som rullar i Gbg ??

Är det några större problem med 24m här i GBG?

Fredrik Rosenius

#7
  

   Trevligt, man har själv varit där


    //Fredrik

Niclas Rosenius

Citat från: Kristian skrivet 15 november 2011, 10:27:56 AM

"Hart voor de klant" betyder "Hjärta för kunden", inte "Hjärta för klanten". ;)

  Av dessa små har GVU 4 st. 4451-54.

  Dessutom ägs GVU sedan Connexxion sedan 2007.

  //Niclas

Kristian

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 15 november 2011, 19:35:16 PM
  Av dessa små har GVU 4 st. 4451-54.

  Dessutom ägs GVU sedan Connexxion sedan 2007.

  //Niclas
Så pass. Jag var sugen på att provåka en av krabaterna men vågade inte, har noll koll på hur linjerna går i Utrecht och hittade inte heller några linjekartor. Sneltramen var mitt huvudsakliga utflyktsmål.

yngrot

Citat från: danneh skrivet 15 november 2011, 18:10:10 PM
Är det några större problem med 24m här i GBG?


Om vi säger så här de är byggda i Säffle ... så räcker väl det rätt långt ???  De nya har problem med att luften inte räcker till dörröppning ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

danneh

Tycker personligen bussarna från Säffle går bättre än många andra bussar här i stan.. Men ja, dörrproblemen har man märkt av.
Men, back to topic nu! Trevliga bilder! Tråkigt att de finns så få Van Hool stadsbussar i Sverige bara.

yngrot

Van Hool har väl inte direkt marknadsfört sig i Sverige heller .. har en känsla av att priset skulle bli högt
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 16 november 2011, 12:49:57 PM
Van Hool har väl inte direkt marknadsfört sig i Sverige heller .. har en känsla av att priset skulle bli högt

  Kan va den troliga anledning plus att man har en viss begränsad kapacitet i tillverkningen så man främjar sina "hemma-marknader" först och främst.

  //Niclas

yngrot

Underlättar ju inte heller med den korta tiden mellan  anbud och trafikstart vi har
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina