Gamla bussmotorer på Blocket

Startat av Erik Tannerbring, 12 november 2011, 15:54:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Kanske den gamla SJ-Scanian som skänktes i Uppsala som slaktats?

Erik Tannerbring

Jag ringde till han och kollade läget :) Dessa två bussar han skrotade har tydligen stått i skogen utanför Finspång i flera år. Han hade startat motorerna men resten gick till skrot.

Erik Tannerbring

Vad hände med Uppsala busen?? Den blev tydligen sålde/skänktes..Till vem?

Björn Forslund

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 12 november 2011, 21:02:23 PM
Vad hände med Uppsala busen?? Den blev tydligen sålde/skänktes..Till vem?

Det undrar jag också. SJ buss borde innebära Magnus Knutsson.
Undrar vad det var för vrak i skogen i Finspång?

Mattias

Dock för ungt för att vara en Scania D11-motor, men ni vet väl att det finns (antagligen numera rester av) en CR 110 L eller som sagt det som ev. är kvar av den, utanför Finspång, i Ljusfallshammar. Tror om jag minns rätt att det är en gammal Sundsvallsvagn..

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Ola Almquist

Citat från: Mattias skrivet 13 november 2011, 08:09:39 AM
Dock för ungt för att vara en Scania D11-motor, men ni vet väl att det finns (antagligen numera rester av) en CR 110 L eller som sagt det som ev. är kvar av den, utanför Finspång, i Ljusfallshammar. Tror om jag minns rätt att det är en gammal Sundsvallsvagn..

//M

Jodå. Härstammade den inte dessutom från Njurunda Omnibustrafik?

M.v.h.
Ola

Lasse S

Troligen motorn till E166 ASJ Condor från 1952 som fanns med på förra årets Bussalmanacka.
Hälsn. Lasse

tapper

Stämmer bra att det var en Condor som D600:an satt i enligt förre ägarens/skrotarens beskrivning när Spårvägssällskapet nyss köpte motorn och numera således är ägare till den.

Björn Forslund

Citat från: tapper skrivet 16 november 2011, 08:56:37 AM
Stämmer bra att det var en Condor som D600:an satt i enligt förre ägarens/skrotarens beskrivning när Spårvägssällskapet nyss köpte motorn och numera således är ägare till den.

Vilken buss kommer den att hamna i?