Olssons Buss, Vittskövle

Startat av Peter Öden, 09 november 2011, 07:34:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Ska bolaget helt sluta med sin linjetrafik, när och varför ??
blocket.se annonseras bussar ut till försäljning.

Mvh Peter Ö

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter Öden skrivet 09 november 2011, 07:34:30 AM
Hej !

Ska bolaget helt sluta med sin linjetrafik, när och varför ??
blocket.se annonseras bussar ut till försäljning.

Mvh Peter Ö

Olssons Buss linje inom Trafikområde Everöd med två bussar vanns i upphandling av Veolia. Trafikstart 1 oktober 2012. Olssons har tre bussar för linjetrafik varav en i reserv. En höggolv och två lågentré. Att Olssons förlorade beror mycket på att de inte uppfyllde Skånetrafikens krav på en minsta årsomsättning för att få lägga bud. De skulle också fått problem med kravet på biogas.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

linlars

Bussmicke

Varför sluta nu?  1/10 2012 är inte än...

//Bussmicke (www.bussmicke.se)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Truckern

Hej!
Är det inte en konstig regel "minsta årsomsättning"? Företaget måste vara seriöst och välskött om de klarat av att driva linjen i 89 år, oavsett branch så känns det som att långsiktighet är viktigare än omsättning men det är väl tyvärr åt det hållet det går i många versamheter upphandlade under Lou. Beställarna vill ha stora aktörer som entreprenörer.

Bussföraren

Det har med de stora investeringar som krävs i dagens avtal, jag är tveksam om Olsson:s överhuvudtaget skulle ha varit intresserade att lägga ett bud på trafiken även om detta omsättningskrav inte fanns.

Även som underentreprenör hade man fått investera i nya gasbussar och avkastningen hade nog blivit bättre om man satt in dessa pengar på ett ICA kort istället.

Ytterligare ett problem med gasbussar som ställer till det för små en o tvåbussåkare är att det aldrig går att få ekonomi i gastankningsanläggningar för typ 2 bussar.

Bussmicke

Varför sluta nästan ett år i förtid?

//Bussmicke (www.bussmicke.se)
//Bussmicke.