En bild från Gullmarsplan

Startat av DEB, 08 november 2011, 18:50:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Med extra tanke på Mattias Möller som enligt rykten ska gilla såna här. ;D Keolis 15-åring 6958 gör sig redo för avfärd mot Norra Söderby vid Gullmarsplan tidigare i eftermiddags.

Handen Keolis tre bussar av denna typ kommer att vara borta vid årsskiftet. För de som än vill fota dessa härligheter är dessa turer planbelagda med CN113ALB på eftermiddagarna:

14.36 Linje 825 Handenterminalen - Trollbäckens centrum. Vänder vid Tro C 14.12 och ankommer Handen 14.38.
14.52/15.52/16.52 Linje 824 Handenterminalen - Tyresö centrum (Ibland ersatt med CN113CLB)
16.18 Linje 806 Gullmarsplan - Norra Söderby (Omloppet i bild).
17.13 Linje 809 Gullmarsplan - Svartbäcken.
17.52 Linje 824 Handenterminalen - Tyresö centrum.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Jörgen

Inte bara Mattias, utan även jag är en beundrare(?) av dessa bussar. Kommer verkligen att sakna dem... :'(
Dessa var ju mina favoritvagnar att köra då jag hade äran att ratta dem på Söderort.
Min fråga nu, är det någon som kommer att bevaras av dem eller är det kanske redan någon som är bevarad, av dem som försvunnit tidigare?
Om man hade haft pengar så skulle man köpt en och bevarat den själv. (Frågan e väl bara var isf???)
Mvh: Jörgen

Martin Maltkvist

En sån här skulle jag vilja köra en vacker dag:)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 09 november 2011, 13:23:49 PM

I SL-trafik? Bråttom i så fall! Ålderskravet är väl max 16 år?
Om några få år är Spårvägssällskapets avställa ALB en av de få som finns kvar. Däremot finns det desto fler sparade CLB.

Kvarne

Citat från: Jörgen skrivet 09 november 2011, 13:15:30 PM
Inte bara Mattias, utan även jag är en beundrare(?) av dessa bussar. Kommer verkligen att sakna dem... :'(
Dessa var ju mina favoritvagnar att köra då jag hade äran att ratta dem på Söderort.
Min fråga nu, är det någon som kommer att bevaras av dem eller är det kanske redan någon som är bevarad, av dem som försvunnit tidigare?
Om man hade haft pengar så skulle man köpt en och bevarat den själv. (Frågan e väl bara var isf???)

SSS har bevarat en Scania CN113-led från GUB...inge SL-vag finns eller kommer bevaras....
Edit: Ersa, du hann visst före mig....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Möllers

Tack för denna bilden D-E-B. vilken läcker buss  8)

MartinMartin

6958 körde Jag 18/6-2008 på 514 & 520.

Här har ni en som sparar på onödig information  ;D

Optimal

Citat från: MartinMartin skrivet 09 november 2011, 22:00:45 PM

Jag körde sådanna bussar regelbundet i Nyboda och nån enstaka gång i Nyköping :)

Jag gillar också onödig information

Carl Eric

Citat från: MartinMartin skrivet 09 november 2011, 22:00:45 PM

"Jag är ingen siffernörd så, men..." ;D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MartinMartin

Citat från: Carl Eric skrivet 10 november 2011, 08:03:25 AM
"Jag är ingen siffernörd så, men..." ;D

Haha.... Ja, där gjorde Jag tydligen intryck!

Matte

Ta ett Gnet i Handengaraget på Södertörn. Finns 3st som tuffar på fortfarande. Men dock inte länge till enligt trådskaparen. Jag själv har inte hört något om när dom ska bort.

Ted Selander

Citat från: Matte skrivet 10 november 2011, 14:15:01 PM
Ta ett Gnet i Handengaraget på Södertörn. Finns 3st som tuffar på fortfarande. Men dock inte länge till enligt trådskaparen. Jag själv har inte hört något om när dom ska bort.

Troligen till våren. De ska ju ersättas också, och det finns inga nyleveranser i röret.

Martin Maltkvist

Citat från: Ted S skrivet 10 november 2011, 16:57:27 PM
Troligen till våren. De ska ju ersättas också, och det finns inga nyleveranser i röret.
Att få köra en sån tingest i linjetrafik skulle vara lika som att ta hem en åtråvärd medalj:)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

DEB

Citat från: Ted S skrivet 10 november 2011, 16:57:27 PM

Jaså, är det så lovande? I ett dokument som SL har lagt ut står det nämligen att enbart 9 st höggolvsbussar (1255 - 1264?) kommer finnas kvar vid årsskiftet.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ted Selander

Citat från: D_E_B skrivet 10 november 2011, 22:00:37 PM
Jaså, är det så lovande? I ett dokument som SL har lagt ut står det nämligen att enbart 9 st höggolvsbussar (1255 - 1264?) kommer finnas kvar vid årsskiftet.

Nja, 1255-66 (= 12 st.) har ju lift, och omfattas inte av utbytet. SL menar de återstående Scania CN113 (8 st. just nu), och som sagt inga ersättare är ännu beställda.