Scania CR 111 i Fornåsa?

Startat av Erik Tannerbring, 06 november 2011, 13:48:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erik Tannerbring

Fick tipps av Mattias att det skulle finnas en CR111 vid någon idrottsförening i Fornåsa (Östergötland).  Vet någon om den finns kvar?

Mvh Erik

mil

hmm synd jag ej såg det innan  har kört förbi fornåsa i dag men såg inget där vid idrottsplatsen i alla fall men kan kolla nästa gång jag passerar

bjorn_k

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 06 november 2011, 13:48:38 PM
Fick tipps av Mattias att det skulle finnas en CR111 vid någon idrottsförening i Fornåsa (Östergötland).  Vet någon om den finns kvar?

Mvh Erik
Skrotsamlaren på G :)

Erik Tannerbring

Haha! Jo jag behöver en luftbälg som läcker. Det är ju två luftläckor där fram på min 111:a den ena är det nedersta långa tvärgånde som läcker sen är det något mer där fram. Vet du vad det kan vara? Kollade du något där??

bjorn_k

Nånting som hör till bakre kretsen... (vit nål) eller p-broms.... Den höll trycket uppe vid körningen på garageplan iaf. Jag konstaterade en mindre läcka i fjädringen fram, var det den som sprack när ni var nästan hemma?

bjorn_k

Bälgar är väl annars nåt som finns NOS? fast det kanske är ohemult dyrt, jag vet inte alls...

Erik Tannerbring

Nja jag har inte kollat priser. När man kör håller hon trycket men vid stilla stående klarar inte kompressorn trycket. Vänster bälg bak är det som läcker och kanske blev vid bärgningen..

Fick nu reda på att bussen i Fornåsa är avreggad och nu mer en Volvo 2011! Fd reg nummer Byd204

Bussföraren

Bälgar: Rånäs bilfjädrar utanför Rimbo eller Rydahls i Karlstad.
Att köpa gamla bälgar som gissningsvis är i minst samma dåliga skick är inte stor idé

Ett tips om bussen har stått länge och nu börjat läcka är att det är en himla massa skit på anläggningsytorna, ta bort och gör rent, smörj in med Yes.

bjorn_k

Lätta att få av, kan vara ett h-vete att få dit igen :-O

Bussföraren

Citat från: bjorn_k skrivet 06 november 2011, 18:40:03 PM
Lätta att få av, kan vara ett h-vete att få dit igen :-O

Därför Yes :-)

bjorn_k

Ja! Borde funka med sånhär gegga som man smörjer på när man byter däck på fälgen också... (bara spekulationer förstås... Aldrig testat!)

Mattias

http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header