Fråga om tidssökning - Keolis

Startat av MartinMartin, 05 november 2011, 10:47:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Hej

Jag har spanat runt på Keonet och försökt läsa, men här tycker Jag Keolis har bristfälligt med information
så därför frågar Jag här istället.

Jag ska för första gången lämna in en tidssökning och då undrar Jag bara vad som händer t.ex med en dag som 25/1

Då säger ju tidssökningen att det är "mellanstor chans att få önskemålet" som jag har i 1:a hand och
"liten chans att få önskemålet" som jag har i 2:a och 3:e hand.

Innebär det då att man kan få ett 4:e val som man inte valt, eller är man ändå garanterad att få nåt av sina val?

Tack för hjälpen !

//Martin

Rikard

som det ser ut så borde du få en G tjänst men inget e spikat förrän sista dagen. statistiken kommer ändras fram till sista dagen så var inte orolig. för det mesta blir det någorlunda i närheten av vad du söker. Hos oss i mölndal är det fler som söker tidiga än sena så lättare få sena tjänster hos oss. Klicka i så du ser pilarna då ser du vilket håll det lutar.....
Rikard

MartinMartin

Citat från: Rikard skrivet 05 november 2011, 13:47:41 PM
som det ser ut så borde du få en G tjänst men inget e spikat förrän sista dagen. statistiken kommer ändras fram till sista dagen så var inte orolig. för det mesta blir det någorlunda i närheten av vad du söker. Hos oss i mölndal är det fler som söker tidiga än sena så lättare få sena tjänster hos oss. Klicka i så du ser pilarna då ser du vilket håll det lutar.....
Rikard

Okej, men min fundering var om man kan få en tjänst som man inte sökt?

Givet naturligvis att systemet inte sätter in en tidig morgontjänst mitt i allt ihop, det förstår jag
men om det skulle vara efter en ledighet, kan man då t.ex bli drabbad av en morgontjänst fast jag bara
sökt olika In-tjänster ?

Robert T

MartinMartin

Citat från: Robert T skrivet 05 november 2011, 14:42:28 PM
Vad betyder bokstäverna?

Antar att det är olika beroende på var man kör men i mitt fall;

Rikard

Citat från: MartinMartin skrivet 05 november 2011, 14:34:48 PM
Okej, men min fundering var om man kan få en tjänst som man inte sökt?

Givet naturligvis att systemet inte sätter in en tidig morgontjänst mitt i allt ihop, det förstår jag
men om det skulle vara efter en ledighet, kan man då t.ex bli drabbad av en morgontjänst fast jag bara
sökt olika In-tjänster ?

Jadå du kan få en annan tjänst som du inte sökt. för mig har det hänt kanske 4 ggr sen juni 2010  då har jag kunnat gå in till planeraren o bett honom byta tjänsten för mig. Brukar aldrig vara problem. som jag har fått två tjänster den 25e o 26e till kl 28 o jag gillar inte köra nattbuss. skall in nästa vecka o få bytt ut dem.
Rikard.

MartinMartin

Citat från: Rikard skrivet 05 november 2011, 16:48:27 PM
Jadå du kan få en annan tjänst som du inte sökt. för mig har det hänt kanske 4 ggr sen juni 2010  då har jag kunnat gå in till planeraren o bett honom byta tjänsten för mig. Brukar aldrig vara problem. som jag har fått två tjänster den 25e o 26e till kl 28 o jag gillar inte köra nattbuss. skall in nästa vecka o få bytt ut dem.
Rikard.

Okej, tack då börjar det klarna. Blir nog bra bara man kommer in i det !

Optimal

Citat från: MartinMartin skrivet 05 november 2011, 17:00:50 PM
Okej, tack då börjar det klarna. Blir nog bra bara man kommer in i det !

Tidsökning är knepigt. En annan slipper ju sånt :). Men kul att du har valt IN. Då lär vi ses :)

MartinMartin

Citat från: Jim skrivet 05 november 2011, 17:03:47 PM
Tidsökning är knepigt. En annan slipper ju sånt :). Men kul att du har valt IN. Då lär vi ses :)

Ja, vissa kör ju i gräddfilen  ;)