Linje 518 ─ årgång -77

Startat av Hasse L, 04 november 2011, 09:11:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


DKO 186 - SL H44 4586 Volvo B58 / Hägglunds (1971).

Den kommande avstängningen av tunnelbanan på sträckan Hallonbergen - Akalla under instundande veckoslut påminde mig om denna bild från en avsevärt rymligare hallonbergsterminal än dagens.

Linje 518, Hallonbergen-Akalla, inrättades 1.9.1975 och kördes fram till dess att tunnelbana togs i bruk på samma sträcka.

Promenerade f.ö. förbi Kymlinge, ute i Järvaskogen, härom veckan och konstaterade att här kan man nå banan med gummihjulsfordon för leveranser av materiel och maskiner. Fast vägarna klarar nog inga tyngre ekipage.

Affe/Märsta

Det där var trevliga ledvagnar att köra fick äran när jag började i
Råsta 1976.
/Affe
Affe Märsta.

admin


Tråden har delats. De inlägg som kom att handla om "t-banespökstationen" Kymlinge återfinns på länken nedan.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=49034.0


groenis

Var hamnade 4586 ?
När jag var på Råsta så kommer jag inte ihåg någon vagn med extraljus i stötfångaren.

/Lennart
Råsta 3766 -83 till -88

Hasse L

Citat från: groenis skrivet 05 november 2011, 02:48:10 AM
Var hamnade 4586 ?
När jag var på Råsta så kommer jag inte ihåg någon vagn med extraljus i stötfångaren.

/Lennart
Råsta 3766 -83 till -88
Enligt SvOf:s skrift SLs bussar 1987 så fanns 4586 ännu kvar i Råsta då, men extraljusen var säkert sedan länge bortrationaliserade.

Mvh /H.