Scania cr 112 -81

Startat av Magnus E, 01 november 2011, 21:23:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus E

Hej jag har en Scania cr112 från 1981 som personbil klass 2 reggad. Den är påbörjad som husbil men ej klar. Nu måste jag bli av med den pga att kommunen ej gillar den där den står på Lidingö.

Björn Forslund

Det går inte att ha tunga fordon långtidsuppställda inom stadsplanerat område. Du får hyra en plats någonstans, kolla t ex med Kungsholms Åkeri vid Länna
Antar att det rör sig om den CR112:an som kommer närmast från Svensson Saxvallen som brukar stå vid AGA?

Magnus E

Det stämmer, den vid aga. Men den som vill ha den får den. Jag vill inte ha kvar den alls. Mycket på den är bytt som tex spindeltappar.

bjorn_k

Alltså, ännu en buss som bara står ivägen... Hur långt från godkänd besiktning är den?

Magnus E

Om jag inte minns fel så besiktigade jag den 09 kan va 08 innan det så byttes tappar, fjäderbälgar och några bromsdetaljer. Vad som måste åtgärdas nu vet jag ej förutom en ruta som står hemma i garaget.

Magnus E

Och även 5 av 6 däck byttes.

bjorn_k

Besiktigad som buss eller LB?

Edit: glöm det... Såg längre upp att det var PBII :)

Erik Tannerbring

Som det brukar sluta! Hittar man en original buss kan man ju bli lite glad och bemöda sig lite. Påbörjade husbuss objekt vimlar det av.. Kostar 20-25000:- att bli av med+ ev bärgning.

bjorn_k

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 02 november 2011, 12:16:54 PM
Som det brukar sluta! Hittar man en original buss kan man ju bli lite glad och bemöda sig lite. Påbörjade husbuss objekt vimlar det av.. Kostar 20-25000:- att bli av med+ ev bärgning.
Ja, du har väl fullt upp nu :)

Erik Tannerbring

Minst 400år haha! Du är är välkommen på provtur om du är ute och åker under nästa sommar.

bjorn_k

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 02 november 2011, 14:38:42 PM
Minst 400år haha! Du är är välkommen på provtur om du är ute och åker under nästa sommar.

Ja gärna! Kanske smiter förbi innan också...om jag får snoka :)

Erik Tannerbring

Det går bra. Slå en signal före. Välkommen!

bjorn_k

Pärlan (112:an alltså) är enl uppgift påväg mot ett nytt liv hos ny ägare! Missade själv chansen pga sjukdom :-O

Peter Öden

Hej !

Vilket reg.nr är det på den omtalade CR 112:an ??

Mvh Peter Ö

Peter Rost