F.d. Söderortsvagnar hos Keolis Råsta (och lite annat) (Keolis & Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 01 november 2011, 20:53:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep från Sollentuna stn. Först Keolis 2140, en f.d. Söderortsvagn, som under 2011 omplacerats till Råsta.

Keolis 5377, den sista i Keolis 53xx-serie av Scania Omnicityledvagnar, ursprungligen avsedd för stomlinjerna i Stockholms innerstade. Senare målades bussen om till SL-rött och flyttades till Söderort/Nyboda. Under 2011 flyttades bussen vidare till Råsta.
Vid fototillfället skulle bussen strax trafikera linje 525 mellan Sollentuna stn och Viby.

En timme senare kom bussen tillbaka till Sollentuna stn och gick vidare som linje 522. Nu började det mörkna.

Den sista i serien 56xx-vagnar hos Keolis Täby/Norrort, vagn 5693, på linje 607. Fotograferad vid ett kort uppehåll vid Sollentuna stn.

En av Råstas få stomlinjebussar som inte är av typen Volvo B9S/8500LEA, vagn 1250, på stomlinje 179 mot Vällingby.

Slutligen en av Nobina Kallhälls MAN-bussar som under hösten 2011 flyttats från Norrtälje. Tidigare har jag även visat syskonvagnarna 6860 och 6864 här på Bussnack.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Trevligt bildsvep från mina gamla hemtrakter, och även fd garage! Men vad tråkigt att se, dessa tidningar och papper som ligger vid vindrutan! Lite städning av förarna tack!

//R

the0fiskis

INGA NEGATIVT
men du verkar behöva rengöra linsen
annars gillar jag dina bilder :)

Citat från: Robert Brink skrivet 01 november 2011, 21:00:46 PM
Trevligt bildsvep från mina gamla hemtrakter, och även fd garage! Men vad tråkigt att se, dessa tidningar och papper som ligger vid vindrutan! Lite städning av förarna tack!

//R
instämmer det ligger ofta tidtabeller ect i vindrutorna vilket ser ganska illa ut

Mikael T Nilsson

Roligt att ni uppskattade bilderna  :)
Jag hade inte noterat skräpet som låg innanför framrutan men håller med om att det inte ser snyggt ut.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Mikale du får göra som jag använda glasögon så ser du  ;) ;D  men jag håller med om att det ser tråkigt ut ha massa skräp i rutan där ska inte vara nått alls tidning får man ju lägga så den inte syns ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mikael T Nilsson

Citat från: yngrot skrivet 02 november 2011, 11:03:47 AM
Mikale du får göra som jag använda glasögon så ser du  ;) ;D  men jag håller med om att det ser tråkigt ut ha massa skräp i rutan där ska inte vara nått alls tidning får man ju lägga så den inte syns ..

;)
Vänliga hälsningar,

Mikael