Bergkvarabuss som arbetsgivare

Startat av Kaxen, 30 oktober 2011, 12:19:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaxen

Vet inte om den här har varit uppe, men jag har inte sett den eller hittat den vid sökning.
http://hn.se/nyheter/varberg/1.1387081-missnoje-bland-forare-pa-bergkvara-buss

Robert T

yngrot

5 av 80 har fast tjänst låter ju horribelt ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussföraren

Det tillhör väl tyvärr vanligheterna när man har enbart skoltrafik att ett ytterst fåtal har tillsvidare anställning och ännu färre på heltid.

Om det sedan står Nobina, Söne, Veolia eller KR på lönechecken har mindre betydelse

forthemoment

Jag jobbade på Bergkvara när dom var i Falkenberg innan flytten till Varberg. Dom har mycket mer än skolkörningar. Jag ser ingen anledning att prata illa om tidigare arbetsgivare, men med den chefen som var/är där i varberg nu och med hans attityd skulle jag hellre gå utan pengar än jobba där. Bra bussar och körningar dock
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Kaxen

Citat från: Bussföraren skrivet 30 oktober 2011, 18:19:24 PM
Det tillhör väl tyvärr vanligheterna när man har enbart skoltrafik att ett ytterst fåtal har tillsvidare anställning och ännu färre på heltid.

Om det sedan står Nobina, Söne, Veolia eller KR på lönechecken har mindre betydelse

Var har något av ovanstående företag så lite fastanställd personal?  ???