Huvudmeny

Swebus nya Neoplan

Startat av reseguiden86, 29 oktober 2011, 01:19:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

reseguiden86

Ja, idag såg jag i Jönköping en för mig ny Neoplan buss som är i Swebus ägo. Sen vet jag inte om den är helt ny, men jag fångade den på bild i alla fall, ni är välkomna att komplettera med mer info, men den gick senare på 862 till Stockholm via Linköping. ;)

Var runt 16.00 som jag av en slump såg den .Hur många är beställda av den och i vilket omlopp är störst chans att se dem?

Jacob

Mycket snyggt! Plåtade denna i somras när den var helvit. Dock tillhör den inte Swebus utan Botkyrka Buss.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

groenis

Störst chans har du om du är mellan Arlanda och Cityterminalen

Ibland så går den på förstärkningsturer till Jönköping 777,830 och 832.

/Lennart

j-a

Även Jensen buss har en Swebus märkt buss som körs på linje 890 en 2 axlig MAN, ingen som fångat den på bild än,den har ju haft swebus utseendet sedan i sommras?

Carl Eric

Tack för dessa bilder!

Var med Jacob när han  hittade den vid Fridhemsplan, och någon vecka senare så såg jag den i Swebuslacken, men hittils så har jag inte sett någon bild!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fikman

Ska försöka i veckan att få Jensens på bild, men den ser skruttig ut

Jacob

Jag såg en 2-axlad Swebus-MAN för ett tag sen på motorvägen mellan Stockholm och Arlanda.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

NHK

Jan

9700 i 56xx serien och Neoplaner avvecklas, kanske är det så att man ser en lösning att låta andra köra mer.
I branschen i 40 år

Lars

Citat från: Jan skrivet 29 oktober 2011, 11:18:03 AM
9700 i 56xx serien och Neoplaner avvecklas, kanske är det så att man ser en lösning att låta andra köra mer.
Det är inget nytt att andra kör åt Swebus men det nya är att bussen designas som Swebus,

Jan

Citat från: Lars skrivet 29 oktober 2011, 12:51:03 PM
Det är inget nytt att andra kör åt Swebus men det nya är att bussen designas som Swebus,
Att detta skulle vara en ny företelse är detta inte vad jag skriver. Andelen egna bussar minskar för externa åkare.
I branschen i 40 år

Ersa

Det rör sig om två olika sorts avtal.

1: Åkare som kör extra åt Swebus, när det behövs. Då används egna bussar.
Fordonskraven Swebus ställer är då i princip toalett samt fällbara stolar med bälten.
T.ex Vadstena Buss, Rystad Buss m.fl.

2: Det nya: Åkare som får ett fast omlopp och därmed kör regelbundet för Swebus.
Fordonskraven blir då (förutom ovanstående) vit buss med Swebuslogga, biljettmaskin samt 230V-eluttag.
T.ex Hydéns, Botkyrka och Jensen.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Citat från: Bussmicke skrivet 30 oktober 2011, 00:15:39 AM
Tillhör Håbo Buss..

Och märkt Botkyrka buss...
Smart...
Fast, köpte inte någon av Håbo/Botkyra motparten?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.