nettbuss påvisar att reglerna e för hårda

Startat av Erling.L, 27 oktober 2011, 20:21:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

homer


Robert T

Det som är konstigt är ju att reglerna verkar gälla enbart i Västtrafiks område.  ::)

yngrot

Polisen är som hökar här nere på alla bussar.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mittlinje

"– Reglerna är så hårda att det i praktiken inte går att utföra busstrafik i Sverige, säger Magnusson. Visst skall vi byta defekta lampor och åtgärda klämskydd som krånglar men det är orimligt att en droppe olja på motorn innebär körförbud."

Frågan är hur man lyckas uppnå trafik utan en droppe olja på motorn i Tyskland? Erfarenheten säger mig att problem med detta verkligen innebär problem ifall man råkar ut för kontroll i det landet. Landet med de renaste verkstäderna i världen? Klinker/kakel på golv och väggar - skinande rent när verkstadspersonalen går hem kl 16:00. Så rent som det är i verkstaden i Tyskland är det sällan i en svensk buss? Trolgien är problemet att svenska arbetsgivare inte vill släppa till tid?