Vardagsbilder från Stockholm Västerort - 26 oktober 2011 (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 26 oktober 2011, 20:04:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett inlägg med vardagsbilder från Stockholm västerort. Först en av Nobina Lundas många Scania Omnilink-boggievagnar på linje 119 mellan Backlura och Spånga stn.

En av Kallhälls många MAN A78-vagnar i 65xx-serien passerar Riddersvik i Hässelby.

En av de relativt nyflyttade Volvo 8500-vagnarna från Karlstad till Lunda. Bussen har kvar Karlstad-solen i akterrutan.

Nobina 6864 är ganska nyflyttad från Norrtälje till Kallhäll tillsammans med några syskonvagnar i 6860-serien.

Slutligen en av Kallhälls Volvo 8700-vagnar i 57xx-serien som just anlänt Vällingby som linje 518 från Kista.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Trevliga bilder! Varje gång jag ser någon av Nobinas boggivagnar så blir jag alltid fundersam eftersom de har samma inventarienummer som Arrivas nya Omnilinkar. Är det vanligt att två operatörer har samma nummerserie på i princip likadana bussar?

Mikael T Nilsson

Citat från: Mikey skrivet 26 oktober 2011, 20:28:25 PM
Trevliga bilder! Varje gång jag ser någon av Nobinas boggivagnar så blir jag alltid fundersam eftersom de har samma inventarienummer som Arrivas nya Omnilinkar. Är det vanligt att två operatörer har samma nummerserie på i princip likadana bussar?

Tack! Ja, ibland blir man fundersam när samma inv.nr. förekommer hos olika entreprenörer i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Som jag har förstått det så förkommer inv. nr. för att företagen skall kunna hålla reda på bussarna vid tvätt, tankning, tursättning osv... Således så spelar det ingen roll om olika operatörer har samma nummer. Dessutom så har företagen olika prefix framför inv. nr. i BussPcn.

Det är så jag har förstått det....! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!