Blandade höstbilder från Gustavsberg

Startat av Carl Eric, 23 oktober 2011, 20:48:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag så har vi en riktigt fin sol i Gustavsberg, så matten och kemin fick vänta lite. Med Svensktoppen i öronen så drog jag ut på en liten fototur. Ville testa två fotoställen som jag hittade under en tidigare promenad, dock så vet jag inte om de blev så bra. Döm själva!

Alla dagens 11 bilder finns på www.carlericericsson.se

Först en ganska dålig bild på Keolis 5788 som inte alls förmedlar höstvädret, men nu så har man den på bild i alla fall...

Sedan så kommer de bilden från det fotostället som jag faktiskt ville testa. Vet inte hur bra det blev och innan ni säger någonting så vill jag säga att jag inte står så nära som det faktiskt ser ut.

Nästa bild behöver jag lite hjälp med, vilken är den bästa storleken på stående bilder? Nu kör jag på 400x602 men det kanske finns någon bättre?

Det andra fotostället som jag testade blev en riktig katastof enligt mig. Jag hade hoppats på att motljuset skulle bli en häftig effekt, men det framhände bara smutsen på bussen...

Sista bilden blev jag dock nöjd med, hösten är så vacker!

Hoppas att bilderna uppskattades av någon!

Trevlig kväll!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

Dom uppskattades av mig hade varit lite trevligare fotar andra modeller i SL landet, samma modeller hella tiden blir lite trött samt till slut.
Plåta lite MAN Volvo 5000 Scania ALB Omnicity bussar, finns det kvar nån volvo wimma eller dom heter City L plåta lite sånt med om du ser nån  :)

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 23 oktober 2011, 20:51:56 PM
Dom uppskattades av mig hade varit lite trevligare fotar andra modeller i SL landet, samma modeller hella tiden blir lite trött samt till slut.
Plåta lite MAN Volvo 5000 Scania ALB Omnicity bussar, finns det kvar nån volvo wimma eller dom heter City L plåta lite sånt med om du ser nån  :)

Problemet är att av alla de du räknar upp är det bara MAN och Omnicity som fortfarande finns kvar, men inga Omnicity i det område Calken fotograferar. MAN finns det ju drösvis av och de visas ju ofta här på forumet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Så sant så men volvo 8500 ledbussarna på bilderna ser man så ofta här, det vissas mest ner det gäller SL kan ni inte hålla med om det.

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 23 oktober 2011, 21:18:02 PM
Så sant så men volvo 8500 ledbussarna på bilderna ser man så ofta här, det vissas mest ner det gäller SL kan ni inte hålla med om det.

B9s:erma är väl inte de mest spännande objekten nej...

Carl Eric

Citat från: virtual1 skrivet 23 oktober 2011, 21:20:44 PM

Det kan jag hålla med om, men nu så erbjuder dessvärre inte linje 474 så mycket annat och tiden var knapp...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

DEB

Med tanke på bussutbudet i området tycker jag ändå att det var ganska bra gjort. Finfina höstbilder i vilket fall som helst. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: D_E_B skrivet 23 oktober 2011, 21:50:05 PM
Med tanke på bussutbudet i området tycker jag ändå att det var ganska bra gjort. Finfina höstbilder i vilket fall som helst. :)

Håller jag med om =)

the0fiskis

snygga bilder
denna bild tycker ochså är snygg
http://carlericericsson.se/wp-content/gallery/bussbilder/host-bussbilder-058.jpg
ska nog föröka komma ut snart igen och ta lite bilder i nacka/värmdö

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 23 oktober 2011, 21:20:44 PM

Jodå, ack så diggabelt att lyssna på när de kommer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

bisquit

CarlEric, de första 2 bilderna var helt underbara. Skulle lätt kunna platsa som omslagsbild till en tidtabell!  8)

Camilla

Trevliga bilder från min föredetta hemort