Ett par ersättningsbussar i mina trakter

Startat av Martin Maltkvist, 22 oktober 2011, 22:20:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Även jag har varit med i nämnda trafik men då naturligtvis som resenär, hemifrån åkte jag med Arrivas Omnilink och på väg hem nästan likasdå; hoppade av i Spånga för fotografering och reste sista biten hemåt med Ekmans 29:a

Här bar det iväg med en fin Scania

Framme i Tensta för byte till tunnelbanan

Uppställd är bussen...

...med en informativ skylt.

Vissa bussar är...

...väl värda lite extra väntetid :)

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ulf Broman

Tack för bilderna, det är kul att se hur de avvecklar denna stora insats.

Martin Maltkvist

Citat från: Ulf Broman skrivet 23 oktober 2011, 18:13:20 PM
Tack för bilderna, det är kul att se hur de avvecklar denna stora insats.
Idag såg jag även Ekmans guldbuss men tiden räckte inte för en åktur, har däremot nya chanser fram till den 25:e
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Carl Eric

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 23 oktober 2011, 20:04:34 PM
Idag såg jag även Ekmans guldbuss men tiden räckte inte för en åktur, har däremot nya chanser fram till den 25:e

Sista dagen för avstäningen är imorgon. Den 25:e är det bara avstängt tills klockan 02 på morgonen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Martin Maltkvist

Citat från: Carl Eric skrivet 23 oktober 2011, 20:14:20 PM
Sista dagen för avstäningen är imorgon. Den 25:e är det bara avstängt tills klockan 02 på morgonen!
Aah tack för påminnelsen, ska nog försöka mig på en åktur idag då:P

Hälsningar
/Martin