Huvudmeny

Nobina 5662...

Startat av Jacob, 22 oktober 2011, 16:11:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

..är numer gUL. Innebär detta att dessa gamla SL-bussar kommer finnas kvar i sommar när nya avtalet börjar?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Attans, då har man missat den som röd..

Hmm, efter anbudsvinsten öppnar Nobina färgplånboken..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert T

Citat från: Bussmicke skrivet 22 oktober 2011, 16:31:14 PM

Du får skynda på om du inte ska missa flera röda i UL trafik.

MGA

Citat från: Bussmicke skrivet 22 oktober 2011, 16:31:14 PM

Hmm, efter anbudsvinsten öppnar Nobina färgplånboken..

Den blev aldrig röd. Endast blå.
///
MGA

Jacob

Är det inte så att dessa gamla SL-bussar är väldigt obekväma? Har för mig att de har fått mycket klagomål från resenärerna..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Robert T

Citat från: Jacob skrivet 23 oktober 2011, 11:36:14 AM
Är det inte så att dessa gamla SL-bussar är väldigt obekväma? Har för mig att de har fått mycket klagomål från resenärerna..

//Jacob

De är inte obekväma, de har lägre standard än vad kunderna är vana med. De vill ha AC och bälten på varje plats. De är dessutom arga pga att de får åka en äldre buss än de fina bussar KR har kört med.
En stor anledning till detta hat mot dessa bussarna är just pga att de är gamla SL bussar. Kunderna känner sig kränkta att få åka andrahandssortering som ju SL bussarna är. Dom får förutfattade meningar innan dom ens klivit ombord just pga att bussen är matt röd, nästan rosa.
Det är vad jag tror i alla fall.  ::)

Carl Eric

Citat från: Jacob skrivet 23 oktober 2011, 11:36:14 AM

//Jacob

Mina favvobussar på Nobinatiden! Men just denna rullade väl i Botkyrka, vet inte hur bussarna såg ut där...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Robert T skrivet 23 oktober 2011, 12:17:28 PM
De är inte obekväma, de har lägre standard än vad kunderna är vana med. De vill ha AC och bälten på varje plats. De är dessutom arga pga att de får åka en äldre buss än de fina bussar KR har kört med.
En stor anledning till detta hat mot dessa bussarna är just pga att de är gamla SL bussar. Kunderna känner sig kränkta att få åka andrahandssortering som ju SL bussarna är. Dom får förutfattade meningar innan dom ens klivit ombord just pga att bussen är matt röd, nästan rosa.
Det är vad jag tror i alla fall.  ::)

Visst går det alldeles utmärkt att lura resenärerna med ny lack. Det gick bara bra i Umeå där folk var griniga på de gamla JLT-lackade 52xx-boogivagnarna, men klagomålen försvann nästan genast sedan de fått samma blå färg som de övriga nyare Ultrabussarna.
Så det skulle kunna vara samma sak enkla psykologi i Uppland, Gul buss är bra grejer, medan en SL-röd/blå är dåliga grejer...