Göteborg: Keolis-Busslink i toppklass

Startat av Calle, 20 oktober 2011, 17:57:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Nu till något positivt! Har åkt ett par gånger med Keolis-Busslinks's bussar här i Göteborg, och jag måste säga att dom håller toppklass.

Rent och fräscht, fungerande AC, är på tid, snygga bussar - ja listan kan göras lång...

danneh

Hur går det ihop dem kör ju bullriga Scanior och Volvo?

Calle

Citat från: danneh skrivet 20 oktober 2011, 18:31:25 PM
Hur går det ihop dem kör ju bullriga Scanior och Volvo?

Kan inte påstå att deras bussar är bullriga, tycker dom går tyst och fint.

M

Citat från: Calle skrivet 20 oktober 2011, 18:49:01 PM
Kan inte påstå att deras bussar är bullriga, tycker dom går tyst och fint.
Men Calle då! Det är ju inga Solaris!

/M

Calle

Citat från: M skrivet 20 oktober 2011, 21:11:37 PM
Men Calle då! Det är ju inga Solaris!

/M

Nej, det vet jag - men helhetsintrycket gör att Keolis-Busslink är en klar favorit i Göteborg.  ;D

danneh

Men Keolis uppstart nästa år i Angered borde ju falla Calle i smaken?  ;)

Calle

Citat från: danneh skrivet 20 oktober 2011, 21:43:08 PM
Men Keolis uppstart nästa år i Angered borde ju falla Calle i smaken?  ;)

Japp, absolut!  ;)

georg

Rikard

Klagar inte på Scaniabussarna de funkar ganska bra. Det är dock olika programmering av växellådorna i 2643-50 jämfört med de andra, dessa växlar väldigt tidigt redan innan 1200rpm så känns som den växlar alla växlarna på en gång. Blir tyvärr mycket "brummigare" då med kraftiga låga frekvenser. Tycker dock de funkar ganska bra överlag.Visst finns det en del skrammel o sånt men e väldigt mycket plast i inredningsgrejjerna. Plast som skrapar mot plast och plast mot aluminium ger lite kvirrande ljud för sig. Men Volvobussarna som GS hyrde nya i Mölndal sista året var mycket mer skramliga enligt mig.

Tack för rubriken Jag gör så gott Jag kan med busskörningen trots alla Vägarbeten för närvarande.
Rikard.

Calle

Citat från: Rikard skrivet 21 oktober 2011, 17:43:46 PM
Klagar inte på Scaniabussarna de funkar ganska bra. Det är dock olika programmering av växellådorna i 2643-50 jämfört med de andra, dessa växlar väldigt tidigt redan innan 1200rpm så känns som den växlar alla växlarna på en gång. Blir tyvärr mycket "brummigare" då med kraftiga låga frekvenser. Tycker dock de funkar ganska bra överlag.Visst finns det en del skrammel o sånt men e väldigt mycket plast i inredningsgrejjerna. Plast som skrapar mot plast och plast mot aluminium ger lite kvirrande ljud för sig. Men Volvobussarna som GS hyrde nya i Mölndal sista året var mycket mer skramliga enligt mig.

Tack för rubriken Jag gör så gott Jag kan med busskörningen trots alla Vägarbeten för närvarande.
Rikard.

Ni gör mer än så gott ni kan, jag ser fram emot Keolis-Busslink's trafikstart i Angered nästa år. Då försvinner GS bullriga boggiebussar och nerkörda "MÄN".