Scania CR110 T3 Sollefteå

Startat av Lasse hsand, 18 oktober 2011, 20:48:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasse hsand

Tjena!! Det är inte någon som har en bild på den röda Scanian cr110 som fanns på Regemntet T3 i sollefteå och kanske vet dess historia före och efter. Upskattar väldigt mycket alla bilder som läggs upp på äldre bussar. Tusen tack för dessa fina bilder. Mvh Lars

Bussmicke

Jodå, det ringde en klocka när jag läste detta att jag fotat just en sån i Sollefteå för ett antal år sedan, vi kom gående från Vandrarhemmet då vi fick syn på denna och kunde inte låta bli ta en bild genom staketet.
Har dock i alla år trott detta var en CR111...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussföraren

Givetvis är bussen på bilden en CR 111 ;)

Jimpan

Kan detta vara en gammal Linköpingsbuss? Nånstans i bakhuvudet så kommer det fram en minnesbild av att det fanns någon/några som hade den udda målningen med beige färg runt främre strålkastarna...
Någon som kan bekräfta detta?
"Mot bussåkar-sjukan finns ingen kur..."

Peter Öden

Hej !

Bussen kommer urspr. från Linköpings Trafik AB !

Mvh Peter Ö

Lasse hsand

Tusen tack för den bilden! Körde den bussen en heldel 92-93. Det var den modell man mindes bäst från den tiden då farsan jobbade på Härnösands omnibussar. Hade för mig att det skulle vara en 110a. Men det håller ju på att vara något årsedan. Dom flesta busssar som användes var Volvo med Wiima karosser och automatlåda. Men jag var mest förtjust i wilsonlådan. Men som sagt väldigt kul att se den igen. Mvh Lars

Lasse hsand

Ingen som vet var den tog vägen? Eller mötte den samma öde som Linus Scanian som gick till skrot i Östersund :-[. Mvh Lars