Bra start för Keolis N/V

Startat av jbnilsson, 18 oktober 2011, 14:58:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jbnilsson

Keolis klarade första månadens trafik enligt kraven 99.80% utförda turer av de beställda och får därmed uppstartsbonusen. Grattis!!!  Bra jobbat alla förare och övrig personal.

Hoppas det går lika bra i fortsättningen.

Torbjörn är nog extra Glad idag.  ;)

Carl Eric

Tack för dessa siffror!

Som resenär är jag också väldigt nöjd med den trafik som har utförts sedan den 22 augusti, det har verkligen blivit ett uppsving sedan dess.

Lycka till Keolis!  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

jbnilsson

Ska tillägga att kravet var 99.80% . Den exakta siffran för utförd trafik vet jag inte, men ligger nånstans på 99.85% enligt Keolis. Vad SL fick fram vet jag inte, men iaf över 99.80%.

Ungefär 4 avgångar/dag har alltså ställts in. Ser man på hur mycket trafik det rör sig om så är siffran mkt bra, men kan självklart bli bättre.

Camilla

Det är ju glädjade siffror.
Det funkade inte lika bra när dåvarande swebus år 2002 tog över trafiken i N/V för då ställde man ju in 200 bussar om dagen och varja dag man gick till bussen så fick man ont i magen för man var orolig att det inte skulle komma nån buss

the0fiskis

instämmer det har funkat bra (ofast)...

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 18 oktober 2011, 16:38:56 PM
Tack för dessa siffror!
Som resenär är jag också väldigt nöjd med den trafik som har utförts sedan den 22 augusti, det har verkligen blivit ett uppsving sedan dess.
Lycka till Keolis!  :)

Gladare tongångar nu jämfört med tidigare! Kul att se! :D
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=40389.0

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 18 oktober 2011, 21:47:35 PM
Gladare tongångar nu jämfört med tidigare! Kul att se! :D
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=40389.0

Ja du. Man kan inte alltid göra kloka uttalanden. Tur att man blir mer mogen dag för dag så att man nu i efterhand kan titta tillbaka på de inläggen och undra varför man i hela världen gjorde dem.

Skönt också att man har lärt sig någonting nytt, att man inte skall dömma någon eller några innan man vet hur resultatet blir.

Har verkligen ingenting att anmärka på Keolis, de gör ett fantastiskt jobb!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 18 oktober 2011, 22:26:01 PM
Ja du. Man kan inte alltid göra kloka uttalanden. Tur att man blir mer mogen dag för dag så att man nu i efterhand kan titta tillbaka på de inläggen och undra varför man i hela världen gjorde dem.

Skönt också att man har lärt sig någonting nytt, att man inte skall dömma någon eller några innan man vet hur resultatet blir.

Har verkligen ingenting att anmärka på Keolis, de gör ett fantastiskt jobb!

Inget att skämmas för. Att vara skeptisk i början är naturligt, men att i efterhand erkänna att förändringen ändå blev bra är storsint. :)