Tre nya VDL hos Björks Buss i Västerås

Startat av Taunusch, 15 oktober 2011, 18:16:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Idag stod tre nya VDL-bussar hos Björks Buss i Västerås. Det var BYX556, OLZ997 och OOM683.

Kan det vara bussar avsedda för körningen till/från Birka Paradise som de övertar nu under hösten?

Fikman

Ja det är det, skulle mistänka att det är våra 3 som hämtades hem nu i veckan som var, alltså ska ägas av Siljan buss

1896

Ska man köra med mindre bussar nu ? Förr har man ju alltid kört med Boggi bussar.

Björn Lövdahl

Vilka städer trafikeras söderut som anslutning till Birka...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Fikman

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 oktober 2011, 19:25:23 PM
Ska man köra med mindre bussar nu ? Förr har man ju alltid kört med Boggi bussar.
Den som gått i dalarna är ju en 12M boggi, sen är det väll inte behov av mer än 46pass på dessa bussar.
Futura är ju spritt ny och fans väll inte i vare sig boggiverson när dom beställdes eller med dörställning 1-0-1 vad jag förstått.

groenis

Är alla tre förberedda för handikapplift?

/Lennart

Fredde

Mötte ytterligare två av dessa mellan Mjölby och Ödeshög på väg norrut i eftermiddags...

Fikman

Citat från: Fredde_J skrivet 21 oktober 2011, 21:18:40 PM
Mötte ytterligare två av dessa mellan Mjölby och Ödeshög på väg norrut i eftermiddags...

Är ju 9 linjer och vi har iallafal köpt en extra buss så är väll totalt en 10-12 bussar som ska komma

vesslan30

:) en ska gå på linje 10 och körs av KR trafik    ;)

1896

Citat från: Fikman skrivet 22 oktober 2011, 12:33:17 PM
Är ju 9 linjer och vi har iallafal köpt en extra buss så är väll totalt en 10-12 bussar som ska komma

Hur många bussar ska stå i Borlänge ? Hörde att Siljan buss redan har en beställnings vagn i Borlänge.

Niclas Rosenius

Citat från: Fikman skrivet 16 oktober 2011, 09:28:49 AM
Den som gått i dalarna är ju en 12M boggi, sen är det väll inte behov av mer än 46pass på dessa bussar.
Futura är ju spritt ny och fans väll inte i vare sig boggiverson när dom beställdes eller med dörställning 1-0-1 vad jag förstått.

Den nya Futuran har funnits med boggie i längre version i nästan ett år...

//Niclas