Den här har vi inte sett såhär förut va?

Startat av virtual1, 13 oktober 2011, 22:50:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Tredje lacken på tre år, inte helt vanligt då det gäller Keolis/Busslink...



Varför flyttades den fr. haninge???

Cyklisten

Vacker är ordet, även om jag inte tycker så mycket om de nyare Säffle.

Ersa

Det är bara att tacka och ta emot när man idag hittar ställen att placera ut dessa B12MA-bussar på. SL:s lågentrékrav gör att det gäller att hitta andra körningar åt dessa rätt unga normalgolvsleder (bl.a årsmodell 2003-2008), främst i grannlänen runt Mälaren. Lättare för Nobina som verkar kunna köra dem i UL-trafik under första delen av det nya UL-avtalet, men kanske svårare för Keolis och framför allt för KR Trafiks liknande bussar.
Det vore ju trist om många av dessa bussar skulle behöva tvingas skrotas ut på Hölöskroten i förtid, pga alltför många lågentrékrav. Bättre att de får rulla vidare i några år till på andra håll.

Så bilden blir man glad av att se. :)

Bussmicke

Det är ju Sverige vi talar om, här ska det ju följas EU slaviskt och gärna med lite egna tolkningar..
Tacka vet jag Finland..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Menzies


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Härligt! Då har Odensbacken numera 3 ledvagnar! Samtliga nylackerade och rengjorda bränslesystem. Så att de kan köra på RME. Samt att alla dessa, har fått en rullstolslift inbyggd! Helt enligt THM:s Krav.  8)

DEB

Underbara bussar, att skrota de i förtid vore ett stort svek mot resenärerna.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Måns Johannesson

Citat från: Ersa skrivet 13 oktober 2011, 23:40:47 PM
Det är bara att tacka och ta emot när man idag hittar ställen att placera ut dessa B12MA-bussar på. SL:s lågentrékrav gör att det gäller att hitta andra körningar åt dessa rätt unga normalgolvsleder (bl.a årsmodell 2003-2008), främst i grannlänen runt Mälaren. Lättare för Nobina som verkar kunna köra dem i UL-trafik under första delen av det nya UL-avtalet, men kanske svårare för Keolis och framför allt för KR Trafiks liknande bussar.
Det vore ju trist om många av dessa bussar skulle behöva tvingas skrotas ut på Hölöskroten i förtid, pga alltför många lågentrékrav. Bättre att de får rulla vidare i några år till på andra håll.

Så bilden blir man glad av att se. :)

Det har sagts att just dessa vagnar (1255-1267) skulle få rulla några år till i SL trafik då de har rullstolslyft. Hade man inte fått det är det nog tveksamt om man kostat på dem en ommålning. Å andra sidan var det nog just rullstolslyften som gjorde dem till en bra kandidat att flytta till Odensbacken när man behövde en vagn till där.

/Måns