Ifrån Köpenhamn del4.

Startat av Möllers, 13 oktober 2011, 22:32:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Gick till Emdrup Torv idag ifrån Rådhuspladsen var rätt bra bit tog mig några timmar.
Sen jag kom till Emdrup Torv tänkte jag årkar inte gå tillbaks så jag tog bussen 6A till Nørreport st.

fontheking5

Är Setran på sista bilden möjligen en före detta Bergkvara / Ölvemarks Buss ? Har gått en nästan likadan här i Svalövs trakten .

Staffan Sävenfjord

Citat från: fontheking5 skrivet 14 oktober 2011, 09:01:35 AM
Är Setran på sista bilden möjligen en före detta Bergkvara / Ölvemarks Buss ? Har gått en nästan likadan här i Svalövs trakten .

Inte alls omöjligt. Bergkvarabuss äger Anchersens Turistbusser.

Ronni Bjørn Svensson

Billede af bussen på Linje 871 bliver snart historiske, da buslinje bliver nedlagt samme med 860 til 865 & 872.
http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/trafikinfo/Pages/koreplanskift-23-oktober-2011.aspx
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Möllers

Trodde dom hade köpt ifrån Anchersens Turistbusser, Bergkvarabuss Sweden.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 18 oktober 2011, 21:33:12 PM
Trodde dom hade köpt ifrån Anchersens Turistbusser, Bergkvarabuss Sweden.

Bergkvarabuss köpte alltså Anchersens Turistbusser och efter det har någon eller några av Anchersens bussar flyttats till Sverige medan någon eller några av Bergkvarabuss har flyttats till Danmark.

Bussmicke

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 14 oktober 2011, 10:43:29 AM
Billede af bussen på Linje 871 bliver snart historiske, da buslinje bliver nedlagt samme med 860 til 865 & 872.
http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/trafikinfo/Pages/koreplanskift-23-oktober-2011.aspx

Varför skall de läggas ned?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

För lite resande, gjorde man för dålig reklam om busstrafiken för de äldre tro?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.