En nykomling på besök, Keolis 9901

Startat av Peter Erret, 13 oktober 2011, 19:55:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Bussmicke

Vill ha på bild. Hoppas den är nära Stockolm-Slussen nästa fredag morgon
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Fredde_J skrivet 13 oktober 2011, 20:13:26 PM
Tackar, bra bild du fick till!

Har den en garage placering eller rycker den in där det behvös?

Peter: Tack för bilden!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 13 oktober 2011, 21:12:16 PM
Har den en garage placering eller rycker den in där det behvös?

Den har garageplacering. Just nu är den stationerad i Ramsmora och kan därför mestadels ses på 433 och 434. Men det kan ändras från en dag till annan...

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Citat från: Fredde_J skrivet 13 oktober 2011, 22:18:30 PM
Den har garageplacering. Just nu är den stationerad i Ramsmora och kan därför mestadels ses på 433 och 434. Men det kan ändras från en dag till annan...

Synd det var där ute, kan ta lång tid innan bussaen kommer tillbaka om man bommar den.
Fredag nästa vecka hoppas jag den är inne tiidgit, senast 07:30 så man hinner fota den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sven W

Hej

Man har alltså  öppnat ännu en nummerserie för nya 3-axliga Omnilink? Förut har man ju använt åtminstone 15xx, 23xx, 55xx och 57xx. Man undrar lite vad tanken kan vara?

Hälsningar Sven

Ted Selander

Citat från: Sven W skrivet 14 oktober 2011, 10:10:33 AM
Hej

Man har alltså  öppnat ännu en nummerserie för nya 3-axliga Omnilink? Förut har man ju använt åtminstone 15xx, 23xx, 55xx och 57xx. Man undrar lite vad tanken kan vara?

Hälsningar Sven

Det har man inte, det är Scanias bussar i en egen liten serie. De måste ha nummer hos Keolis för att kunna hanteras i alla olika system när de används i trafik.
9901-02 är boggi, 9903 är led.

Carl Eric

Scaniaboggi finns även i 5604 - 5611 i Nacka-Värmdö!