Huvudmeny

Nyleveranser Eskilstuna

Startat av jockegrabben, 13 oktober 2011, 18:38:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jockegrabben

Nyleveranser till Veolia i Eskilstuna i form av nya stadsbussar Volvo 7700 biogasbussar. Än så länge är en ledvagn och en kortis (4246) levererade. En hel del nya stadsbussar står på andra sidan gatan på inhängnat område och fixas till av Volvo innan leverans.

Alla bussar är dessutom utrustade med 4-färgsskyltar runt om för att kunna visa de nya färgbollarna som kommer att vara synonymt med det nya linjenätet från december då alla linjer får en egen färg i form av en biljardboll.

Nedan några bilder från besök på depån tidigare idag. Bilderna är tagna med en iPhone därav att de inte är knivskarpa.

bisquit

Härligt att se! I Eskilstuna har de verkligen God smak! Hu många bussar krävs det för att klara av stadstrafiken!  8)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Det e nog 1246 du tänker på... 4246 finns inte va?

Joakim Wahlberg

Riktigt snygga bussar! (och bra bilder för att vara mobil! :)) Hur ser nya linjenätet ut förresten?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

jockegrabben

Citat från: bisquit skrivet 13 oktober 2011, 18:44:58 PM
Härligt att se! I Eskilstuna har de verkligen God smak! Hu många bussar krävs det för att klara av stadstrafiken!  8)

Har för mig att det blir 45 tursatta varav 9 ledvagnar och två servicelinjebussar.

jockegrabben

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2011, 19:04:16 PM
När börjar de rulla?

Några kommer nog ut den närmaste veckan/veckorna. Huvuddelen kommer först till trafikstart i december.

jockegrabben

Citat från: virtual1 skrivet 13 oktober 2011, 19:20:20 PM
Det e nog 1246 du tänker på... 4246 finns inte va?

Helt rätt, slant på tangenterna  :D

jockegrabben

Citat från: Joakim W skrivet 13 oktober 2011, 19:38:16 PM
Riktigt snygga bussar! (och bra bilder för att vara mobil! :)) Hur ser nya linjenätet ut förresten?

Kolla www.lanstrafiken.se/sormland

Bussmicke

Citat från: jockegrabben skrivet 13 oktober 2011, 19:50:44 PM
Några kommer nog ut den närmaste veckan/veckorna. Huvuddelen kommer först till trafikstart i december.

December?? Sämsta månaden ljusmässigt.
Började inte nya avtalet i November?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!