Volvo B9S på linje 165 i Stockholm Söderort

Startat av Mikael T Nilsson, 12 oktober 2011, 16:07:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep på Volvo B9S-vagnar i trafik på linje 165. Först Keolis 6479, f.d. Swebus/Nobina 6170, som flyttats från Eriksberg/Botkyrka till Nyboda/Söderort.

Jag såg två f.d. Ösmovagnar, som flyttats till Söderort/Nyboda, trafikerandes linje 165. 6326 levererades dock ursprungligen till Busslink Täby/Norrort.

Och här Keolis 6302.

Några Scania Omnilink-ledvagnar, som tidigare var en mycket vanlig syn på 165:an före hösten 2011, syntes inte till.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost

Trevligt! Går det att köra B9s under T-bane viadukten i Farsta C och in på Kroppaplan?

/Peter

Ted Selander

Citat från: Peter Rost skrivet 12 oktober 2011, 21:50:00 PM
Trevligt! Går det att köra B9s under T-bane viadukten i Farsta C och in på Kroppaplan?

/Peter

Det kan inte hjälpas, men busstypen känns (och hörs) malplacerad på denna klassiska linje, då var t.o.m. Neoplanerna från Jönköping diggablare (ja det låter ju konstigt).

Ja, terminalen Kroppaplan har numera skyltad frihöjd 3,5 m. Marksänkning har utförts under tunnelbanans viadukter.

Peter Rost

Ber att få instämma angående Neoplanernas diggabilitet, dock i egenskap av resenär skall väl tilläggas. ;)

/Peter

Cero

Citat från: Ted S skrivet 12 oktober 2011, 22:07:16 PM
Det kan inte hjälpas, men busstypen känns (och hörs) malplacerad på denna klassiska linje, då var t.o.m. Neoplanerna från Jönköping diggablare (ja det låter ju konstigt).

Känns lika fel med braskaminer på 144 och 8900 på 147. Man är lixom uppväxt med Leyland och Scania, respektive Büssing och Scania på de linjerna.

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Rost skrivet 12 oktober 2011, 21:50:00 PM

/Peter

Roligt att du uppskattade bilden.
Ja det känns väldigt ovant med B9S på Söderortslinjena.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.