SL-röd Solaris Urbino 18 CNG

Startat av Fredde, 12 oktober 2011, 00:33:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Jacob

Jadå. Men usch vad fult med grejerna på taket som är helt asymmetriska..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Fredrik Klint

Vi har ju tidigare sett en stomblå Solaris led, är detta en slump eller har man valt SL-lack på demovagnar eller hur ligger det till?
Det roligaste vore om de kom hit  :).

Ersa

Är detta gamla låggolvsversionen eller nya lågentrémodellen?

5783

Jag skulle med 99% säkerhet säga att det är en låggolvsbuss.

AO

Citat från: Ersa skrivet 12 oktober 2011, 05:50:44 AM
Är detta gamla låggolvsversionen eller nya lågentrémodellen?

Kolla taxen i fram så ser man att det är en låggolvsbuss  :)
Dessutom ser man att den har stående motor som låggolvsbussarna har från Solaris.

mushkot

Slänger ut frågan igen, kan det vara den CNG-elhybrid som det skrevs om tidigare? Jag tänker på all extra tillbyggnad på taket.

Ersa

Men en låggolvsled, dvs innerstadsbuss i SL-rött? Vilken SL-linje ska den tänkas provas på? Linje 1-4? (Knappast 639 får man hoppas...) Och vad hände med lågentréledvagnen som Solaris skulle ta fram? Har den byggts ännu?

Carl Eric

Jag tycker inte att det ser ut som SL-rött...

Jag tror att den skulle kunna passa på linje 70, eller möjligtvis 52E!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikey

Citat från: Ersa skrivet 13 oktober 2011, 21:35:47 PM
Men en låggolvsled, dvs innerstadsbuss i SL-rött? Vilken SL-linje ska den tänkas provas på? Linje 1-4? (Knappast 639 får man hoppas...) Och vad hände med lågentréledvagnen som Solaris skulle ta fram? Har den byggts ännu?

Om du syftar på denna lågentrevagn så är den byggd. Jag vill minnas att den hade Keolisinredning på en bild i tidigare tråd som jag inte längre kan hitta...