Nytt på G till SL-trafiken...(1bild)

Startat av Kvarne, 04 oktober 2007, 18:21:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Citat från: Bussmicke skrivet 04 oktober 2007, 20:30:47 PM
ÄNTLIGEN!

Nu lugnar vi oss med champangen..det står ju ej klart och tydligt om det är en enkel till Hölö eller till förorten...antar också att detta ej är bestämt.

Det torde väl falla ganska klokt att ersätta Söderorts 52xx med innerstadsbussarna. De är ju både låg-entré och etanol....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cero

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 oktober 2007, 20:42:08 PM
Vet inte om det är den gamla eller nya, men jag gissar på den senare med tanke på chassitypen som heter K230 UB4x2LB...

Jag fotade nämligen tre av bussarna när de var i Hornsberg och tankade på väg till Lindvreten för en tid sedan.
//Fredrik 

Jag är tveksam. Skulle inte den nya motorn bli starkare? Dessutom tycker jag mig ha läst att Scania inte är riktigt färdiga med den nya ännu. Den ska väl dessutom bli femcylindrig.

/Cero

Bussmicke

Citat från: Johan B skrivet 04 oktober 2007, 20:39:59 PM
Det avnjuts champagne i Fittja ikväll ;D

Du äro välkommen men tyvärr har jag inte just den varan hemma...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

LinusA

Aha! Då var det en av dessa jag såg för några veckor sedan (kanske 4-5) uppe vid Tekniska högskolan, det är nya Omni-looken och visst såg den bra ut i nylackat SL-rött! Konstiga nummerplåtar hade den dock, såg inte alls svenska ut (men jag antar att det var svenska tillfälliga skyltar...för de är väl tillverkade i Sverige?).

Någon som hört något om utfallet av boggie-bussförsöket i Sthlms innerstad? Jag trodde man skulle vänta på det innan man beställde nya bussar, men många MaxCi faller väl för åldersstrecket nu...

Magnus_J

Cero

Chassiet torde vara gjort i Södertälje. Resten av bussen i S:t Petersburg eller Slupsk (Polen).

/Cero

Niklas Bygdestam

Citat från: Kvarne skrivet 04 oktober 2007, 18:21:57 PM

Dessa står hos Scania-Södertälje, utan Inv.Nr och Reg-plåtar. Splitternya med nya looken.
Vem av de två skall få dem..?

Totalt stod det 5 st där och en stod hos Scania i Lindvreten.
Är dessa etanol...?

Är detta de första nya Scania Omni i SL-lack?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

om du menar med den nya Looken så
Svar Ja

Niklas Bygdestam

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 oktober 2007, 23:02:19 PM
om du menar med den nya Looken så
Svar Ja

Ja det var med den nya looken jag menade
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Är det busslinks eget köp eller är dessa finansierade av SL som varit fallet de senaste gånger etanolvagnar köpts in?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ted Selander

Citat från: homer skrivet 04 oktober 2007, 20:13:56 PM
Någon som vet om det är den nyutvecklade Etanolmotorn eller den gamla?

Det är den nya, och det handlar om en förserie.

/Ted

Kvarne

Citat från: Ted S skrivet 05 oktober 2007, 12:55:24 PM

/Ted

Ang den där enkelbiljetten...
Var det till Hölö eller till förorten du menade...?

Det bästa vore väl kanske å skicka dem till Söderort eller Råsta. Både Råsta och Söderort skall ju mer eller mindre bli etanolgarage....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cero

Citat från: Ted S skrivet 05 oktober 2007, 12:55:24 PM

/Ted

Spännande. Hoppas det kommer en starkare variant för ledvagnarna.

/Cero

Nico

Citat från: Cero skrivet 05 oktober 2007, 13:09:01 PM
Spännande. Hoppas det kommer en starkare variant för ledvagnarna.

Tja, hoppas kan man ju alltid. Med den nuvarande spisen så undrar man, i alla fall i vissa brantare uppförslut och med fullt lass ombord, ibland ifall motorn ens är igång? Detta då ju effekten är approximativt noll.  :-\  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 04 oktober 2007, 20:54:01 PM
...
Det torde väl falla ganska klokt att ersätta Söderorts 52xx med innerstadsbussarna. De är ju både låg-entré och etanol....
Varför skulle vi ersätta 52xx från 1996 med tre år äldre slutkörda etanolbussar?

/Ted