Huvudmeny

Kameror i SL-Bussarna

Startat av kristoffer, 04 oktober 2007, 17:07:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

kristoffer

Hej!
Har en fråga blir det så att alla SL bussar kommer bli utrustade med övervakningskameror?
Finns väl en del bussar som testas med kameror just nu....

/ Kricke

Ted Selander

Citat från: Kricke skrivet 04 oktober 2007, 17:07:01 PM
Hej!
Har en fråga blir det så att alla SL bussar kommer bli utrustade med övervakningskameror?
...

/ Kricke
Ja, det är SL:s avsikt. Tidpunkten är inte känd, först ska SL installera och få igång SL Access, det nya biljettsystemet.

/Ted

Fredde

De som testas (inom Swebus) rullar i Botkyrka.. Är dock osäker på vilka individer just detta är.

/Fredde

Wolfie

Citat från: Fredde_J skrivet 04 oktober 2007, 17:33:41 PM
De som testas (inom Swebus) rullar i Botkyrka.. Är dock osäker på vilka individer just detta är.

/Fredde

Såg några på linje 127, iofs också Swebus, men antagligen Bromma. (Ibland går även Ekerövagnar där)

Fredde

CitatSåg några på linje 127, iofs också Swebus, men antagligen Bromma. (Ibland går även Ekerövagnar där)

Kameran ser väl ut som de som övervakar bakre barnvagnsplats? Om jag inte misstar mig...

/Fredde

Affe/Märsta

Citat från: Fredde_J skrivet 04 oktober 2007, 17:49:04 PM
Kameran ser väl ut som de som övervakar bakre barnvagnsplats? Om jag inte misstar mig...

/Fredde

I Märsta är nästan alla vagnar utrustade med övervakningskameror.
Affe Märsta.

Anders i Vendelsö

Handen har också ett par bussar med kameror...

Fredde

Att ha dekaler (som i våra vagnar) är inte samma sak som att det sitter i bussarna... som ett tips..

/Fredde

Cero

Tycker mig även ha sett kameror i någon av Söderorts blåa på 173:an.

/Cero

Magnus_J

nja.. de Mästa bussar jag åkt med är mest gamla modell Scania på 533 och 537, har inte monterade kameror, Däremot en omni**** som såg ut så här.

Affe/Märsta

Citat från: Magnus_J skrivet 04 oktober 2007, 20:33:34 PM
nja.. de Mästa bussar jag åkt med är mest gamla modell Scania på 533 och 537, har inte monterade kameror, Däremot en omni**** som såg ut så här.

Kolla i fram sitter det 2 stycken i taket,en vid förarplatsen och en vid framdörren och en lite längre bak i vagnen. Det är inte många vagnar här som är utan kamera.
Affe Märsta.

virtual1

Citat från: Kricke skrivet 04 oktober 2007, 17:07:01 PM
Hej!
Finns väl en del bussar som testas med kameror just nu....

/ Kricke

Var inte Botkyrka/Huddinge först?, där har väl i stort sett alla av åtminstoner nyare modell kamera...

Wolfie

Citat från: Fredde_J skrivet 04 oktober 2007, 17:49:04 PM

/Fredde

Nope, (eller hur menar du, det var en kort citaro som jag såg det i). En något framför barnvagnsplatsen en strax framför bakaxeln, båda i mitten av taket. Dekaler fanns det också.