Buss smet efter krock i Övik

Startat av swedebear, 07 oktober 2011, 17:28:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

För ett par dagar sedan så krockade tydligen en buss med en bil i rondellen nära Coop Forum i Övik och smet. Enligt artikeln skall det vara en fullstor buss...någon som vet mer?

http://allehanda.se/blaljus/olyckor/1.3968928-buss-smet-efter-krock-med-bil

lil-sis

Lite knapphändiga uppgifter kanske?

Bilisten kanske försökte tränga sig förbi och körde in i bussen och föraren märkte inget?

Bussen kanske tog i bilen i sin "döda vinkel" och märkte inget?

Det borde ju vara ganska lätt att hitta en buss(!) om man ringer polisen direkt och hävdar smitning?

Robert T

I en rondell säger ni, gud så förvånad jag blir. *irnoni*  ::)

swedebear

Citat från: lil-sis skrivet 07 oktober 2011, 18:22:40 PM
Lite knapphändiga uppgifter kanske?

Bilisten kanske försökte tränga sig förbi och körde in i bussen och föraren märkte inget?

Det borde ju vara ganska lätt att hitta en buss(!) om man ringer polisen direkt och hävdar smitning?

Jo man tycker det, det var väldigt knapphändiga uppgifter I know...man tycker nog att bilisten borde ha kunnat avgöra vilket bolag det är om det är en fullstor buss

Ersa

Citat från: lil-sis skrivet 07 oktober 2011, 18:22:40 PM

Ja, alla bussar (utom Norrlandskustbussarna) är ju firmalackerade, så att identifiera ägaren är ju inte svårt.

Jag har själv tryckt till en bil med en ledvagn en gång. När bilen körde upp på trottoaren och trängde sig förbi förhöll det sig så illa att "släpets" överhäng tryckte till bilen rejält utan att någon i bussen märkte något. "Du körde på mig där borta" ropade bilägaren när denne senare kört ikapp bussen, vilket ledde till att resenären på första parkett (diggarsätet) snabbt replikerade "Körde bussen på dig samtidigt som du körde bakom bussen?"

Lars

Citat från: Ersa skrivet 07 oktober 2011, 20:38:01 PM
"Körde bussen på dig samtidigt som du körde bakom bussen?"

Den var bra!