Vilken höjning på linje 857

Startat av Buss-Hasse, 07 oktober 2011, 10:50:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Hasse

62-vagnarna är ett minne blott.  :) Nu är det bara godingbussar som kommer till oss. Trevlig helg på Er!

Ersa

Jag är glad för kvalitetshöjningen som resenärerna nu kan glädjas åt! :)

Buss-Hasse

1896

Synd att det går så få turer bara.  :(

Tonniiie

Ersa

Citat från: Hans Jacobsson skrivet 07 oktober 2011, 12:23:55 PM
Inte bara resenärerna.  :)

För att modifiera Skodareklamen: Alla borde köra Carrus! ;)

Bussmicke

Är 6217 också väck från firman nu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Setra Tok

SETRA för fan! Deutschland uber alles... Ersa du o jag är lika STÖRDA fast på olika märken!

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 08 oktober 2011, 11:05:05 AM
Är 6217 också väck från firman nu?

För firmans, förarnas samt kundernas skull hoppas jag det. :)

Citat från: Setra Tok skrivet 08 oktober 2011, 12:50:46 PM
SETRA för fan! Deutschland uber alles... Ersa du o jag är lika STÖRDA fast på olika märken!

Swebus och Setra? Jag vet inte om man kan få ett företag som frivilligt köper Neoplan att inse fördelarna med bussar tillverkade i Ulm.

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 08 oktober 2011, 12:56:36 PM
För firmans, förarnas samt kundernas skull hoppas jag det. :)

Swebus och Setra? Jag vet inte om man kan få ett företag som frivilligt köper Neoplan att inse fördelarna med bussar tillverkade i Ulm.

Det är ju en prisfråga

Setra och MB spelar i en lite annan division än Neoplan (och även Volvo)

Köper man enstaka bussar så gör det ju inte så mycket men beställer man typ 10 bussar så blir skillnaden i reda pengar avsevärd
Att LCC är lägre och andrahandsvärdet är högre tänker inte alla på

Ersa

Citat från: Bussföraren skrivet 08 oktober 2011, 13:24:22 PM
Det är ju en prisfråga

Setra och MB spelar i en lite annan division än Neoplan (och även Volvo)

Köper man enstaka bussar så gör det ju inte så mycket men beställer man typ 10 bussar så blir skillnaden i reda pengar avsevärd
Att LCC är lägre och andrahandsvärdet är högre tänker inte alla på

Andrahandsvärdet tänkte jag faktiskt inte på. Jag glömmer ibland bort att välskötta bussar i svensk avreglerad expressbusstrafik är mer eller mindre värdelösa efter bara 8 år bl.a pga miljözonerna, och då måste ersättas med helt nya bussar.

Buss-Hasse

6216 & 6217 tog ur trafik för drygt en månad sedan. 
6220 kom förra helgen men tog ur trafik den 3/10.
Dessvärre ser jag att några Neoplaner fortfarande rullar på 835. 6221 tror jag det?

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 08 oktober 2011, 13:53:51 PM
Andrahandsvärdet tänkte jag faktiskt inte på. Jag glömmer ibland bort att välskötta bussar i svensk avreglerad expressbusstrafik är mer eller mindre värdelösa efter bara 8 år bl.a pga miljözonerna, och då måste ersättas med helt nya bussar.

??

Om du t.ex 2005 köpte en buss med Euro V motor så får den brukas t . om 2020, dvs 15 år