Huvudmeny

Grisslinge blir rött

Startat av jbnilsson, 06 oktober 2011, 19:41:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jbnilsson

Blåbussarna kommer innan årsskiftet att stationeras i Mölnvik. Istället kommer det bli röda bussar i Grisslinge.
En av anledningarna är att man slipper problemet med tank/tvätt som nu utförs nattetid.

De röda bussarna är det lättare att styra för tank/tvätt dagtid i samband med rast/paus.
Liknade upplägg som idag tillämpas för Ramsmora och Älvsby.

Har varit klagomål med från boende i anslutning till Grisslingedepån att det körs bussar hela nätterna där, något som i framtiden då kan elimineras.

Carl Eric

Intressant info! Kommer förarna att jobba kvar och få "röda" tjänster eller omplaceras de så att det blir fler tjänster på 474 i Mölnvik?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

1896

Hade man inte problem med skadegörelse i Grisslinge ? Är man inte rädd för det om det blir obemannat på nätterna ?

Camilla

Dom håller på att sätta upp staket runt Grisslinge depån nu så det minskar nog risken för skadegörelse

jbnilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 06 oktober 2011, 20:27:17 PM
Intressant info! Kommer förarna att jobba kvar och få "röda" tjänster eller omplaceras de så att det blir fler tjänster på 474 i Mölnvik?

Det kommer att bli ett nytt tjänstepaket innan vintern och i samband med detta så kommer förändringar att genomföras.

Hur det blir med personalen vet jag inte, det kommer nog att till stor del gå att påverka vart man vill jobba. Ev blir Grisslinge mer intressant då det kommer att bli mer variation på körningarna därifrån.

474:orna kommer enbart att köras av Mölnvik och Björknäs, främst Mölnvik då, men vissa omlopp i Björknäs innehåller 474:or med, iaf i dagsläget. Hur det blir i det nya paketet återstår att se.

jbnilsson

Idag 10/12 så har då Grisslinge blivit ett rött garage.  Blåbussarna finns numera i Mölnvik. Samt då ett antal i Björknäs.

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 13 december 2011, 19:37:28 PM
Så här är det tänkt fr o m i lördags.

http://www.erret.se/Bussar/Fordonsforteckning%20Keolis.htm

Tack för listan! Nu blir det nya placeringar att lära sig! :)

Men finns Nobinas normalgolvade vagnar kvar i Mölnvik?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Erret

Citat från: Carl Eric skrivet 13 december 2011, 19:48:21 PM

Men finns Nobinas normalgolvade vagnar kvar i Mölnvik?
Nej, men finns kvar som reggade (brukare) hos Keolis N-V.