Huvudmeny

Strömstad-Tanum Buss

Startat av Brollan, 06 oktober 2011, 17:57:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Enligt SBH har Strömstad-Tanum Buss fått 2 nya Expressbussar, nämligen Setra S419 GT-HD.

RNX127

och den här: DFD061

bisquit

Härligt att få se riktiga bussar i linjetrafik! Här snackar vi inget låggolv-stjafs inte :p

Johan B

Fantastiskt läckra och inte dåligt med Comfort class-serien i linjetrafik. Ersätter XCR832 och XNZ550  (Vest Horisont -05 resp. -06)antar jag då dessa är till salu på Bustradecenter.

Jan

Citat från: bisquit skrivet 06 oktober 2011, 18:17:15 PM
Härligt att få se riktiga bussar i linjetrafik! Här snackar vi inget låggolv-stjafs inte :p

Tumme upp, håller fullständigt med dig!
I branschen i 40 år

Setra Tok

Yes fint o se så vackra bussar i Linjetrafik!

Och se på linjen 841 mellan Lysekil-Göteborg tar ca 2 timmar enkel resa. Turistbuss med toalett och handikapplift samt riktiga helturistbussstolar Setra orginal. O inte Vogel minibussstolar som i Nobinas nya Dubbeldäckare som SL är så stolta över.

Tänk att detta fungerar så bra där. Men att SL skulle kunna tänka sig RIKTIGA bussar på Linje 639 Hallstavik-Stockholm som också tar 2 timmar det går minsan INTE. Nej kör med lågentré bussar med usel komfort och för lite sittplatser.

Kan nån visa SL hur resten av världen verkar fungera. Men dom vet nog inte att det finns en värld utan för tullarna!

Bussmicke

Citat från: Johan B skrivet 06 oktober 2011, 18:28:28 PM
Fantastiskt läckra och inte dåligt med Comfort class-serien i linjetrafik. Ersätter XCR832 och XNZ550  (Vest Horisont -05 resp. -06)antar jag då dessa är till salu på Bustradecenter.

Redan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Aha, därför förtida utbyte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.